El govern de Collboni té previst construir un carril bici bidireccional a Montjuïc per connectar l’avinguda de la Reina Maria Cristina amb el Poble-sec. Aquest eix serà una realitat a principis del 2027 i connectarà alguns dels principals equipaments de la muntanya com ara el Poble Espanyol, l’Anella Olímpica i la Fundació Joan Miró, o jardins com els de Laribal, Joan Brossa, Joan Maragall o de Mossèn Cinto Verdaguer.
Es tracta d’unes obres que s’haurien d’haver iniciat a finals del 2023. De fet, aquest projecte havia conviure amb l’etapa del Barça a l’Estadi Olímpic, però l’execució d’aquests treballs va quedar aturada mentre el consistori reformulava el disseny i la ubicació del futur carril bici.
Un cas singular
El projecte del carril bici de Montjuïc que ha de connectar la plaça d’Espanya amb l’avinguda de l’Estadi i l’avinguda de Miramar “és un cas singular“, segons ha detallat Adrià Gomila, el director de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament. A la zona s’hi celebren molts esdeveniments i, per aquest motiu, des del consistori se n’han revisat els criteris. “Un dels requisits és que no tindrà obstacles físics a la calçada”, afegeix Gomila. També s’aprofitarà l’actuació per millorar les condicions de la xarxa de bus a la zona.
El carril de Montjuïc és una de les actuacions previstes en aquest mandat a la xarxa de carrils bici. Una altra de les actuacions destacades és la baixada a calçada del carril de la Diagonal entre les Glòries i el Fòrum. L’Ajuntament preveu intervenir en més de 42 km de carrils bici fins al 2027 amb l’objectiu de recosir la xarxa ciclista i millorar la connectivitat entre els barris.

Dos projectes redactats a futur
El govern també vol deixar enllestits dos projectes de futur. El primer, la construcció d’una xarxa ciclista a la plaça de Catalunya, una des les principals demandes per connectar Ciutat Vella i l’Eixample. El segon, la connexió de la ronda del port per millorar l’enllaç en carril bici entre la Marina i el centre de la ciutat.
