carril addicional autopista AP-7
Foto: ACN

(ACN) El govern intentarà reduir les retencions i els accidents que es produeixen a l’AP-7 amb diverses mesures que entraran en funcionament els propers dies. A partir dels propers caps de setmana s’habilitarà un carril addicional nou a l’autopista AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a la banda sud de la via. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat. Així mateix, en les properes setmanes entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP7 per retirar vehicles accidentats amb celeritat, així com l’entrada en vigor de les restriccions de circulació de camions per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i dates d’especial intensitat de la mobilitat.

Els camions, per la dreta i a 80 km/h

Entre d’altres mesures també s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. I també es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que garanteixi el seu descans en diferents punts de l’AP-7.

Aquestes mesures s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern de reduir a 110km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7/B-30.

Crítiques per alliberar peatges “sense cap planificació”

L’executiu català considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet “sense cap planificació”. Consideren que hi ha un problema estructural a l’AP-7 i reclamen un compromís clar del Govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya, com l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de la N-II entre Tordera i Vidreres.

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat aquest dimarts al govern un informe de mesures per a una millor gestió del trànsit i la velocitat amb l’objectiu de reduir l’accidentalitat i les retencions a les carreteres catalanes. L’informe mostra que, en l’àmbit de sinistralitat, hi ha un 2 2% menys d’accidents amb víctimes mortals o ferits greus al conjunt de la xarxa viària que el 2019, però només hi ha hagut un mort menys, 74 davant de 75. L’AP-7 concentra el 20 % de les víctimes mortals de tota la xarxa viària catalana amb 14 fins ara: set vianants, cinc per encalços i dos per altres motius.

No hi ha més retencions que abans de la pandèmia

Pel que fa a retencions, no n’hi ha més que el 2019. En el darrer pont de la Segona Pasqua, el total de quilòmetres de retencions va ser un 47 % més baix que el 2019. Tot i que el total de la mobilitat és similar a l’any 2019, l’AP-7 i la C-33 han incrementat prop del 40 % el trànsit total.