ADRIÀ GOMILA, director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona "El treball que anem fent de manera continuada, de revisió dels semàfors de la ciutat, és prioritzar els vianants, bicicletes i transport públic. L'objectiu és aconseguir seguretat i eficiència en els moviments. També del cotxe i la moto, perquè si no provocaríem contaminació amb els semàfors."

Gomila respon a aquestes queixes i indica que es fa un treball continuat de revisió de semàfors per “prioritzar els vianants, bicicletes i transport públic” amb un objectiu: “aconseguir seguretat i eficiència en els moviments”. També es tenen en compte el cotxe i la moto, afirma, per evitar provocar un augment de la contaminació amb els semàfors. El director de Mobilitat de l’Ajuntament ha afirmat que s’està treballant en l’eficàcia de l’anomenada ona verda dels més de 36.000 semàfors de la ciutat, una mesura que permet que els semàfors esperin els autobusos als carrers on tenen una parada. El sistema ja s’està aplicant, per exemple, al carrer de la Mare de Déu de Montserrat i a una part de la Gran Via de les Corts Catalanes, als laterals ubicats entre la plaça de les Glòries Catalanes i la rambla de Prim.

Pel que fa als canvis recents de la mobilitat a la ciutat, com són les superilles, Gomila ha apuntat que és una de les zones en la qual s’eliminarà la regulació semafòrica. De fet, el responsable de mobilitat ha exposat que la sobresenyalització comporta, a vegades, un risc, ja que els conductors comprenen que obeir els senyals de circulació no té sempre el mateix grau d’obligació. Adrià Gomila ha assenyalat també que la xarxa de semàfors de la ciutat té bona salut, perquè de les més de 1.700 cruïlles, només una vintena queden apagades quan hi ha fortes tempestes, una ràtio que, segons Gomila, ha millorat amb els anys.