Inicialment el govern va proposar instal·lar-hi bandes rugoses però tant ciclistes com oposició van criticar aquesta opció perquè consideraven que posava en risc els ciclistes. Després de les queixes, el Grup de la Bici va arribar a un consens aquest divendres per instal·lar-hi els anomenats llonguets de cautxú, els mateixos que hi ha al carril de Provença, i també barres metàl·liques al començament de cada tram.
Albert Garcia, membre dels Amics de la Bici, s’ha mostrat satisfet amb la decisió perquè “les gomes són l’única opció que impedeix que les motos entrin al carril bici”, però ha demanat una solució provisional fins que no s’apliqui la mesura. Des del consistori han respost que, de moment, encara no s’ha determinat si s’hi instal·laran separadors transitoris.
Amics de la Bici critica que les barres metàl·liques a l’inici del carril, que s’instal·len per alertar els conductors de cotxes i bicicletes, generen sensació de perill per als ciclistes. Pel que fa la mida, l’entitat accepta amb resignació que “el carril no tindrà mai l’amplada” que reclama però valora que, amb la instal·lació de les gomes, és possible que es guanyin uns centímetres.
Gir irresolt a l’avinguda Diagonal
Des de l’entitat també denuncien que el carril actual està mal dissenyat. Expliquen que, de cap a cap, la via està marcada amb una línia contínua i, si els ciclistes volen sortir-ne i girar, “estan cometent una infracció”. Per això, Garcia proposa que abans de cada cruïlla hi hagi “una línia discontínua per indicar que el ciclista pot sortir” i reclama que els carrils es dissenyin a la dreta per facilitar el gir dels ciclistes. L’Ajuntament afirma que la senyalització definitiva s’implantarà quan finalitzin les obres a la via.
[Imatge: Amics de la Bici]
A la reunió del Grup de la Bici del Pacte per la Mobilitat, convocada pel regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, van assistir-hi una vintena de persones de diversos sectors. El grup està integrat per una vintena d’entitats com el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), la Coordinadora d’Usuaris de la Bicicleta (CCUB) i Biciclot, a més de la Guàrdia Urbana, associacions de transport i empreses de l’àmbit de la mobilitat.