Autovia B23 d'entrada a Barcelona

(ACN / Redacció) El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, aposta per entrar en una etapa transitòria de pagament amb tarifa plana a les autovies. Seria un primer pas per “progressivament anar a una tarifació per ús“. Calvet ho ha afirmat en una entrevista a Catalunya Ràdio, l’endemà que el Govern espanyol plantegés implantar peatges a les autovies a partir del 2024. “Si se’ns hagués fet cas ara estaríem parlant de tarifació per ús i contaminació, més en la línia dels països europeus i del que marca Europa”, ha afegit.

El conseller ha reiterat la seva aposta per la vinyeta. Segons Calvet, els ingressos anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir els carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

Calvet ha remarcat que el canvi respon a una directiva europea que s’ha d’aplicar i ha criticat que “el Govern espanyol va tard i malament, com sempre”. “L’estat espanyol ha fet com si sentís ploure. Ho ha anat negant, advertíem que seria de compliment obligat per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure aquest concepte”, ha afegit. El conseller, a més, ha lamentat que el Govern espanyol ho hagi anunciant de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització d’algunes concessions.