gecco motosharing barcelona

A partir de l’1 de ferber, Barcelona perdrà un operador de motos compartides. Es tracta de Gecco, que ha anunciat als usuaris —a través de correu electrònic— la “trista notícia”: “El pròxim 31 de gener serà l’últim dia actiu de Gecco”.

Segons han explicat fonts de Gecco a betevé, la decisió de marxar de Barcelona respon “al creixement de la base d’usuaris i viatges per dia”, juntament amb “la mala evolució de la pandèmia”. Per tot plegat, el pronòstic fet per l’empresa ha “aconsellat la finalització de l’activitat”.

Via correu electrònic, Gecco també ha indicat als usuaris com sol·licitar el retorn dels saldos no gaudits abans de l’1 de febrer.

633 llicències a repartir

Fonts municipals han explicat a betevé que l’Ajuntament encara ha de decidir com repartirà les 633 llicències que deixarà Gecco entre les altres 10 empreses de motos multiusuari que operen a Barcelona (Acciona, Avant, Cityscoot, Cooltra, Iberscoot, Movo, Oiz, Seat MÓ, TuCycle i Yego).

Es dona el cas que els propers mesos el consistori ha de fer el repartiment de les prop de 3.000 llicències addicionals que va crear a l’estiu per a les empreses de motos compartides, per arribar a un total de 10.000. Tot fa pensar, doncs, que una possibilitat seria incloure les 633 llicències que deixarà Gecco dins del mateix paquet.

Un “sharing” metropolità, abans que acabi l’any

En paral·lel al repartiment de llicències i a l’adeu de Gecco, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana estan incubant un servei de “sharing” metropolità. Ho ha explicat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, a la Comissió de Mobilitat d’aquest gener: “No té sentit que agafis una bici o una moto a Badalona i hagis de canviar d’empresa quan arribes a la frontera”.

Per això, la comissió ha aprovat que l’Ajuntament cedeixi competències a l’AMB per fer possible el servei i, segons ha explicat la mateixa Alarcón, “la previsió és que a finals del 2021 el ‘sharing’ metropolità sigui una realitat”.

moto compartida Barcelona motosharing yego