Escolta aquesta notícia

(Redacció/ACN) Plaça de Maragall és una de les quatre estacions de metro de les línies L9 i L10 que ha d’entrar en funcionament el 2027. En una visita d’obres, s’hi ha pogut veure el pou, de gairebé 70 metres de profunditat, on s’hi està fent l’estructura de la futura estació, la galeria d’accés a les vies i el túnel per on circularan els combois. Sis ascensors de gran capacitat portaran els viatgers des del vestíbul de l’estació fins a les andanes.

Aquesta estació es posarà en marxa juntament amb les de la Sagrera i la Sagrera TAV, les que tenen les obres més avançades, i amb la del Guinardó Hospital de Sant Pau. Per la consellera de Territori, Sílvia Paneque, les obres de l’L9 són estratègiques per unir l’àrea metropolitana de Barcelona de nord a sud. La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet ha destacat que la Generalitat posarà en funcionament el primer tram central de quatre estacions enllestides abans no s’acabi tota l’L9.

Una estació “tipus L9”

Aquesta fórmula respon a les estacions denominades “tipus L9” per les seves característiques: un pou i les vies de cada direcció superposades, una sobre l’altra, dins del mateix túnel de 26 metres de diàmetre, separades per una llosa intermitja.

Aquest disseny permet introduir una obra tan important en un espai tan densament urbanitzat i emprat com és la plaça de Maragall. L’accés serà enmig de la plaça, a la banda del districte d’Horta-Guinardó.

Inauguració del tram central el 2027

Les obres a Maragall van arrencar el setembre passat, amb un pressupost de 7,4 milions d’euros i un termini previst d’execució de 13 mesos. Així, el calendari marca que es posi en marxa el 2027, juntament amb altres tres parades més de l’anomenat “tram central”: Guinardó – Hospital de Sant Pau, la Sagrera i la Sagrera TAV. En total s’estrenarà un trajecte de 3,6 quilòmetres.

Una millora que encara es multiplicarà més quan es completi la ronda ferroviària, que connectarà el nord i el sud de la ciutat, i que ha de permetre eliminar uns 8.000 vehicles i la contaminació que generen dels carrers. S’estima que les línies L9 i L10 podrien transportar uns 113 milions de persones anuals.

Així van els treballs

A banda d’aquestes quatre estacions s’està treballant per fer-ne realitat set més. A la futura estació Campus Nord les obres van començar el passat mes d’abril, en la cruïlla entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Sola-Morales i Rubió, al barri de Pedralbes. 

A Manuel Girona s’iniciaran els treballs per construir-ne el pou aquest any, mentre que a Sarrià s’ha excavat bona part del pou i, a Mandri s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència. La tuneladora ara espera noves peces per reprendre el funcionament i perforar el túnel entre Mandri, el Putxet i Lesseps. La previsió de la Generalitat és tenir enllestides i en marxa totes aquestes infraestructures l’any 2030.

Comparteix a: