JOAQUIM FORN, tinent d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "Diem 2018, podem avançar-ho? Estudiem-ho, i és el que nosaltres expressem avui. Ara, també cal ser conscients que això requerirà d'uns recursos que el mateix govern de la Generalitat avui no disposa."

En la Comissió de Seguretat i Mobilitat s’han aprovat per unanimitat les quatre proposicions que havien presentat els grups de l’oposició i que tenien el metro com a denominador comú. Els textos del PSC i d’ICV-EUiA exigien a la Generalitat posar en marxa el tram de l’L10 el 2016 al mateix temps que el ramal de l’L9 a l’aeroport. El PP ha reclamat un calendari per fixar la data final de les obres, mentre que Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat) ha demanat un acord amb la Generalitat per acabar les obres de l’L10. De fet, per les vies de l’L10 circularan trens quan el metro vagi a l’aeroport, però només serà una via per accedir a les cotxeres que hi ha a la Zona Franca.

El tinent d’alcalde de Seguretat i Mobilitat, Joaquim Forn, ha dit que falten encara 350 milions d’euros per poder posar en marxa aquest tram per al transport de viatgers. Segons Forn, fan falta 280 milions per acabar les obres i 70 més per comprar vuit trens que cobreixin aquest tram de línia. Per això, el tinent d’alcalde ha recordat que la data fixada per obrir aquesta línia al Pla director d’infraestructures 2011-2020 és l’any 2018. “Podem avançar-ho? Estudiem-ho. Ara, també cal ser conscients que això requerirà uns recursos de què el mateix govern de la Generalitat avui no disposa”, ha reconegut Forn. Veïns de l’Assemblea de la Marina han assistit a la comissió per escoltar les explicacions.

Forn ha explicat també que s’està treballant amb TMB per fer propostes a la Generalitat i poder reactivar les obres d’aquest tram de la Zona Franca el 2015 per avançar la data d’obertura, fixada el 2018. Tot just la setmana passada, un altre tinent d’alcalde del govern, Antoni Vives, responsable de l’Àrea d’Hàbitat Urbà, va assegurar a BTV que l’Ajuntament posava com a condició a la Generalitat que l’arribada de l’L9 a l’aeroport suposés també l’entrada en funcionament de les parades dels barris de la Marina de Port i del Prat Vermell.