Tant la proposta del Ministeri de Foment com la dels sindicats estan basades en l’ordre que el ministre Álvarez Cascos va dictar per a la vaga general de 2002, però vist des d’angles diferents. El ministeri diu que en aquest temps s’ha ampliat la xarxa ferroviària, tant la d’alta velocitat com la de mitjana i llarga distància, i que hi ha noves infraestructures de transport aeri i, per tant, més trànsit de passatgers. El govern entén que el transport és avui més necessari que vuit anys enrere i, per això, ha modificat a l’alça la proposta de serveis mínims del 2002 que reivindiquen els sindicats.

Les centrals sindicals volen que només s’enlairin alguns vols nacionals, mentre que el govern planteja que els serveis mínims siguin d’un 20% del total de vols programats, inclosos també els internacionals. També hi ha discrepàncies sobre el transport ferroviari. Foment proposa que no només es fixin uns mínims de Rodalies, com volen els sindicalistes, sinó que també es respectin el 20% dels trens de llarga distància.

Mentre la negociació continua, els líders sindicals multipliquen les seves compareixences públiques. A l’última han denunciat les pressions que reben els treballadors en algunes empreses. CCOO i UGT han reiterat que la seva intenció és parar l’activitat de ciutats com Barcelona, Madrid o València,  però sempre dins de la legalitat. Alhora, exigeixen que es respecti el dret de vaga de tots els treballadors.