ferrocarrils FGC

(ACN/Redacció) Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) augmentarà les freqüències de la línia Barcelona-Vallès a partir del 9 de desembre, fet que permetrà unir la capital catalana amb Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i amb Sant Cugat del Vallès cada 2,5 minuts en hores punta. Una freqüència de pas semblant a la del metro. La Generalitat ja va anunciar aquest canvi el mes de setembre i, tres mesos després, serà una realitat.

Aquest increment de l’oferta farà que en hora punta circulin el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37 % més amb la Universitat Autònoma, un 22 % més amb Sant Cugat i un 20 % més amb Rubí.

La “primera línia de metro metropolitana”

Amb aquests canvis, l’oferta pujarà de 80 milions de viatges a l’any a 110 milions. Això serà possible gràcies a l’entrada en servei dels 15 trens nous per a aquesta línia. Són combois amb dos cotxes motors i dos remolcs que tenen 196 seients amb connexió USB per a la càrrega de mòbils i tauletes. També hi ha espai per a persones amb mobilitat reduïda, bicicletes i cotxets, entre d’altres.

Segons la portaveu del govern català, Patrícia Plaja, l’increment de freqüències era un pas “necessari i ambiciós”. Ha remarcat que la línia Barcelona-Vallès es convertirà “en la primera línia real de metro metropolitana”. Així mateix, Plaja ha comentat que es durà a terme una “important campanya informativa” per informar els viatgers dels canvis en la configuració de la línia, on també s’eliminaran els trens semidirectes.

Els trens pararan a totes les estacions

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès estarà formada per les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Avinguda Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí s’allarguaran fins a Sabadell i Terrassa i desapareixeran com a línies per convertir-se en trens de l’S1 i S2. Per tant, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions, cobrint el servei i parades de les línies S5, S6 i S7 actuals.

La Generalitat justifica aquesta nova configuració per la necessitat d’augmentar la capacitat de la línia i aprofitar al màxim la infraestructura. Així doncs, s’eliminaran els trens semidirectes que no feien tot el recorregut o bé no paraven a totes les estacions.

Amb l’augment de les freqüències, a partir del mateix dia 9 de desembre, els FGC posarà en marxa un sistema de comunicació dels horaris dels trens nous i també s’indicarà el temps d’espera.