Ferrocarrils de la Generalitat aconsegueix un nou rècord de passatgers. Durant el 2019 es van fer més de 91 milions de validacions a les línies metropolitanes. Segons el balanç anual presentat aquest dijous, la línia amb més demanda és la del Vallès. El 2019 va registrar 66 milions de validacions, una xifra que suposa un increment del 3,5 %  respecte al 2018. La segueix la línia Llobregat-Anoia, amb 24,72 milions de validacions, un 7 % més en relació amb el període anterior.

Preparada per la ZBE

L’entrada en vigor de la zona de baixes emissions ha provocat un increment de passatgers molt lleu. Tot i això, el president de FGC, Ricard Font, assegura que la xarxa està preparada per absorbir un possible augment de viatgers quan es comenci a multar els vehicles més contaminants. “A la línia del Vallès, podem arribar als 73-74 milions de validacions l’any mantenint uns cànons de qualitat. A la línia de Llobregat-Anoia tenim una capacitat important per poder incrementar els serveis”.

Valoració dels viatgers

Un any més, FGC ha destacat la puntualitat dels trens de l’àrea metropolitana, amb un índex que supera el 99,64 %. Aquesta xifra converteix els ferrocarrils en la segona empresa mundial amb major índex de puntualitat del món. Pel que fa a la valoració dels viatgers, la majoria dels usuaris donen un notable al servei. En concret, l’índex de satisfacció augmenta respecte a anys anteriors, fins a situar-se al 76,7 % .

Millora del servei

Segons les previsions, el proper any entraran en funcionament 15 nous trens a la línia Barcelona-Vallès. Els combois permetran incrementar la freqüència de pas fins a situar-se entre els dos i els cinc minuts. La línia del Llobregat-Anoia també doblarà la capacitat dels trens d’aquí al 2023 i el perllongament de la línia L8 que unirà la plaça d’Espanya amb Gràcia. Si les previsions no fallen, aquest any s’acabarà el projecte de construcció o el proper es licitaran els treballs.

Per poder mantenir la qualitat del servei, però, des de FGC han insistit en la millora de les infraestructures de la línia del Vallès. Fa uns mesos, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ja va apuntar la possibilitat de crear un segon túnel per unir aquesta comarca amb Barcelona en menys de mitja hora.

Aposta per la sostenibilitat

Durant la presentació dels resultats, els responsables de l’empresa ferroviària s’han referit a l’entrada en funcionament de la xarxa 5 G entre les estacions de Plaça d’Espanya i Europa Fira i a l’aposta de la companyia per la sostenibilitat. També han parlat de l’aposta de FGC per les energies renovables. L’objectiu és que el 2021 els trens es moguin amb energia solar.