En aquesta cruïlla trobem un d'aquests encreuaments especialment complicats pel que fa a la convivència entre vianants i bicicletes. Aquí es concentra un carril de doble circulació, tant de dreta a esquerra, per Provença, com de dalt a baix, per passeig de Sant Joan. Són punts com aquests els que denuncia el comunicat de la Federació d'Associacions de Gent Gran, que creuen que poden crear confusió i, com a conseqüència, es poden produir accidents molt greus. "Perquè hi han les bicicletes a una direcció i un altre. És complicadíssim per travessar i per tot s'ha d'anar molt al tanto" "Con el paso de zebra sabes lo que tengo que hacer? Levantar el palo para que se paren si no se nos llevan por delante" "És un mica complicat has de mirar els dos costats, has de mirar varies coses però també has d'estar molt pendent de la gent que va venint." La gent gran, a més, segons el comunicat, són més fràgils i tenen poca flexibilitat. Un accident amb una bicicleta pot tenir, per tant, conseqüències molt greus per a ells. ALBERT QUÍLEZ, Director Amics de la Gent Gran: "Les persones grans tenen capacitat de reacció mé lenta i tenen una mobilitat moltes vegades reduïda. Que no els hi permet davant de situacions de cert risc, reaccionar a temps i això pot provocar situacions molt devastadores per a les persones grans." La Federació d'Associacions de Gent Gran també vol que les Administracions regulin millor el buit legal en què es troben les bicicletes i els patins. Denuncien que no tenen cap tipus de matrícula i, per tant, cap assegurança que pugui cobrir possibles danys a vianants.

La diputada Muriel Casals va ser atropellada per una bicicleta el 30 de gener i arran d’aquest accident va haver de ser ingressada. Mario Cugat, president de la Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya (FATEC), ha enviat una carta de denúncia, dirigida als mitjans de comunicació, en la qual expressa que “cada dia, en veure els casos d’atropellament de ciutadans per causa de bicicletes i patins, augmenta la nostra preocupació i a la vegada indignació“.

Cugat afirma que aquests accidents estan causant “alarma en especial a les persones grans” i ha denunciat “la proliferació dels carrils per a bicicletes, així com la circulació de les mateixes per les voreres, sense respectar la regulació del trànsit”. Concretament, es fixa amb la proliferació d’espais aptes per als ciclistes a la ciutat i diu que “s’estan habilitant carrils per a bicicletes de doble sentit de circulació, en carrers que per als cotxes són d’una sola direcció, circumstància que, unida a la mala situació d’alguns semàfors, provoca confusió en les persones i, com a conseqüència, es produeixen accidents, alguns molt greus, com s’ha fet patent de forma destacada últimament”, afegeix Cugat.

El president de la FATEC també denuncia que “la circulació de bicicletes i patins per les voreres de forma anàrquica, unit a l’incivisme d’alguns, produeix una inseguretat als vianants, principalment a les persones de molta edat, fràgils i faltes de flexibilitat, a les quals una caiguda els porta gairebé sempre a una situació de discapacitat i dependència definitiva que els destrossa la resta de la seva vida”.

La missiva conclou: “Denunciem i demanem amb urgència la regulació i ordenació d’aquest problema per a les ciutats, i més tenint en compte, que les bicicletes i patins no porten matrícula ni cap tipus d’assegurança per cobrir els danys que poden ocasionar, immunes a les accions jurídiques i processals, assumpte que les administracions públiques han de resoldre i regular com més aviat millor, incrementant la vigilància de les unitats policials”.