Els alumnes d'aquesta autoescola aprofiten les vacances d'estiu per treure's el carnet de conduir. El problema és que d'aquí al setembre només tenen dues dates per examinar-se. El motiu és que falten examinadors. En els últims cinc anys, a la província de Barcelona han passat dels 80 als 60: 20 s'han jubilat i la Direcció General de Trànsit, de moment, només n'ha renovat cinc. Per això, en falten 15. Aquesta reducció afecta els alumnes perquè tenen poques oportunitats per pujar a examen, però sobretot les autoescoles, ja que l'estiu és l'època amb més feina. DAVID GARCIA director de l'Autoescola Corsa "Si estiguéssim al gener o febrer no tindríem cap problema. EL problema és que al mes de juliol és quan tots els estudiants aprofiten per treure's el permís de conduir o almenys una part, la part teòrica. Però clar si no tenim examens." L'única solució provisional que hi veu la Federació d'Autoescoles de Barcelona és que els examinadors facin hores extres. MARIA OLIVERA presidenta de la Federació d'Autoescoles de Barcelona "L'únic que demanàvem era que els examinadors, mentre arribessin els altres, fessin hores extres a les tardes. El que no pot ser és que a la resta de l'Estat moltes províncies estiguin examinant cada 5 o 6 dies i nosaltres aquí estem examinat cada 11, 12, 13 o 15 dies. I és el mateix dret: tant paguen aquí com a un altre lloc." Per la Prefactura Provincial de Trànsit de Barcelona, pagar hores extres és una mesura inviable econòmicament. Diuen que l'única opció per desencallar el conflicte és convocar nous cursos de formació d'examinadors de trànsit. De moment, n'han convocat tres i es calcula que a principis de 2015 ja arribaran nous examinadors.

La presidenta de la Federació d’Autoescoles de Barcelona, Maria Olivera, proposa que durant l’estiu, com a solució provisional, es paguin hores extres als examinadors perquè facin exàmens a la tarda. D’aquesta manera, diu, hi hauria més convocatòries d’examen.

La Direcció General de Trànsit, però, ha refusat totalment aquesta proposta. Diu que és inviable econòmicament pagar hores extres. Per la DGT, per desencallar el conflicte i augmentar la plantilla cal convocar nous cursos de formació d’examinadors. De moment, ja n’han convocat tres: un a principis d’aquest setembre i dos més a principis i a mitjan 2015.

Aquests nous examinadors, però, no es preveu que arribin fins a finals de 2014 i principis de 2015. Mentrestant, la plantilla no canviarà i les autoescoles se seguiran queixant de la manca d’oportunitats dels seus alumnes per pujar a examen. La Federació d’Autoescoles ha iniciat mobilitzacions per denunciar el col·lapse dels exàmens de conduir a Barcelona: el 13 de juny passat, un centenar de cotxes d’autoescola es van manifestar pels carrers de la ciutat.