empitjorament salut contaminació aire

(ACN) El Tribunal de Comptes Europeu ha publicat un informe aquesta setmana que observa una “manca d’interconnectivitat” entre Barcelona i altres municipis metropolitans, que dificulta la promoció de la mobilitat sostenible. El document, titulat Contaminació urbana a la UE fa referències directes a Barcelona i apunta que la reducció del trànsit de vehicles privats a favor de mitjans de transport menys contaminants continua sent “un repte” per a la ciutat. Per això, assenyala que “encara que la infraestructura de transport a Barcelona està prou desenvolupada i s’utilitza àmpliament, les persones que viatgen a l’àrea metropolitana continuen depenent sovint del vehicle privat”.

Els auditors europeus avisen que la “falta de coordinació” entre administracions pot derivar en greuges en altres punts de Catalunya. I per exemplificar el problema, l’organisme agafa la situació de la plana de Vic, on els llindars relatius a la concentració d’ozó superen àmpliament la mitjana espanyola. “Les investigacions posen de manifest que, per reduir considerablement la concentració d’ozó a la plana de Vic, la ciutat de Barcelona ha d’adoptar mesures de reducció dels precursors de l’ozó”.

Malgrat els danys col·laterals derivats d’aquesta manca de coordinació, els auditors posen de manifest que algunes de les últimes mesures adoptades —com la zona de baixes emissions (ZBE) o la creació de superilles— han afavorit la reducció en la concentració de gasos contaminants a Barcelona. Els auditors també posen de manifest que almenys dos de cada tres ciutadans de l’àrea de Barcelona (un 66 %) estan exposats a nivells de soroll i de trànsit que superen els llindars de la directiva sobre el soroll ambiental.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a