A primera hora del matí la mobilitat dels usuaris de metro es concentra sobretot des del Besòs cap al Llobregat. Això es deu que les ciutats del Besòs són sobretot ciutats dormitori, i la zona del Llobregat és més industrial i, per tant, els treballadors es mouen cap a on hi ha les empreses. Aquest moviment transversal, Besòs-Llobregat, l’absorbeixen bàsicament dues línies. D’una banda, l’L1, que connecta ciutats com Santa Coloma de Gramenet, i de l’altra, l’L2, que després enllaça amb l’L5, ciutats com Sant Adrià de Besòs o Badalona.

Per què l’L5 és més conflictiva que l’L1 durant les vagues?

La resposta és tècnica. L’L1 té un ample de via superior a la resta de línies de metro de la ciutat. El motiu és que quan la van construir, no es va fer pensant que seria una línia de metro sinó que seria una connexió ferroviària, per això les vies són més amples i els trens tenen més capacitat. D’altra banda l’L5 té la mateixa capacitat que la resta de línies de la xarxa però té una demanda superior, sobretot al matí. És per això que és la més afectada.

I per què concretament l’estació de la Sagrada Família?

Aquesta estació és la que absorbeix el transvasament de viatgers procedents del Besòs amb l’L2. És un volum de passatgers molt elevat, tenint en compte la mobilitat Besòs-Llobregat de primera hora del matí. Per això aquesta parada de confluència de les dues línies és un punt que sovint s’ha de regular.