L’estació d’Ernest Lluch, a la carretera de Collbanc amb el camí de la Torre Melina, ja veu la llum al final del túnel. Aquest juliol aquesta nova parada de l’L5 obrirà les portes i començarà a donar servei a la ciutadania. Un cop en funcionament, es preveu que doni servei a unes 15.000 persones cada dia.

El conseller de Territori, Damià Calvet; la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, han visitat aquest dijous les instal·lacions acompanyats dels operaris que els han explicat quin serà el funcionament de l’estació.

Un intercanviador amb el TRAM

Les instal·lacions de l’estació disposen d’un intercanviador que permet als usuaris enllaçar el trajecte directament amb el Trambaix. Sense necessitat de sortir a l’exterior per fer el transbord, els viatgers únicament hauran de creuar un passadís i pujar unes escales per arribar a les andanes de la T1, la T2 i la T3 del Tram.

Evitar 1.200 metres entre parades

Aquesta estació està ubicada entre les parades del Collblanc i de Pubilla Cases. Ara mateix, abans no entri en funcionament, els combois han de recórrer una distància de 1.200 metres entra una parada i l’altra, un temps excessiu tractant-se d’una línia de metro interurbana. Precisament, un dels objectius de la parada d’Ernest Lluch és posar remei a aquesta problemàtica i funcionar com a punt intermedi entre totes dues estacions.

Més de 10 anys d’obres

Les obres de construcció de l’estació van iniciar-se el 2009 i es preveia que estarien enllestides al cap de dos anys, és a dir, al 2011. Una fallida en l’empresa constructiva, però, va obligar a posposar aquestes obres: de l’any 2011 fins al 2019 l’obra va estar aturada. El 2019 es van reprendre les tasques de construcció i, finalment, aquest 2021 l’estació es donarà per acabada. Han estat 10 anys d’endarreriment.