"Avui era el primer dia i ha anat fatal aquest matí. O sigui que no ho sé com anirà d'aquí en endavant. Esperem que ara que se'n fa càrrec la Generalitat, no?" "Tiene la hora a menos venticinco, a las once menos venticinco. Ahora, no sabemos a la hora que llegará." Poca satisfacció dels usuaris el dia de l'estrena de la nova catenària entre Sant Andreu Arenal i la Torre del Baró. Una avaria ha deslluït la posada en funcionament de la nova infraestructura. Els problemes que hi ha hagut en el sistema d'electrificació al pas dels trens per la Sagrera-Meridiana han provocat retards a les línies C3, C4 i C7 en tots dos sentits de la marxa, uns retards que han arribat a ser de més de 20 minuts. Tot i que la incidència s'ha pogut arreglar abans de les nou del matí, els retards acumulats s'han allargat fins gairebé les 11 h. Alguns dels usuaris desconfiaven que, amb la nova catenària, s'acabin els problemes. "Jo penso que les infraestructures, en general, estan malament, no? O sigui, no és qüestió d'aquesta línia, sinó d'un reforç general." "Moltes vegades arribo tard perquè sempre hi ha trens que no passen o passen amb retard. Al matí no funciona bé, la veritat." Les obres, que van començar el dia de Nadal, s'han fet aprofitant la baixada en el volum de passatgers d'aquestes dates. Tot i això, uns 30.000 usuaris han hagut de fer els trencaclosques habituals per anar a treballar. "Un poquito complicado porque tuve que hacer transbordo en autobuses e ir a coger el metro que está aquí en Fabra i Puig y llegaba un poquito en retraso, pero bueno, ya me he acostumbrado. Estos 10 días tuve que estar muy rápido." Els talls en aquestes línies es repetiran durant la primavera per les obres de construcció de la futura estació de Sagrera-Meridiana.

El servei estava tallat des del dia de Nadal entre les estacions de Montcada-Bifurcació i Sant Andreu Arenal per la instal·lació de catenària rígida al túnel d’aquesta última estació. Unes 170.000 persones s’han vist afectades per aquest tall. Adif ha instal·lat ja catenària rígida en 22 quilòmetres de túnel a Barcelona, un sistema que reforça la fiabilitat dels trens.