En aquest immens rectangle de terra, s'hi excavarà un gran fossat de 500 metres de llarg per 80 d'ample. És l'espai que ocuparan els fonaments de l'estació de la Sagrera. Hi haurà una primera fase d'estudis tècnics que determinaran com s'ha de fer l'excavació. Després es començaran a aixecar les columnes que aguantaran la infraestructura. Comença així una nova fase d'obres després de dos anys en què pràctimanent han estat aturades. Des de l'Ajuntament l'alcalde, Xavier Trias, ha valorat positivament aquesta reactivació i ha agraït a la ministra de Foment, Ana Pastor, que compleixi els terminis a què es va comprometre. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Jo sempre he dit que la ministra sempre compleix amb mi. Aquestes obres són importants perquè són irreversibles. Són unes obres que quan les comences ja no les pots frenar perquè seria destrossar tot el que has fet." L'excavació obligarà a treure tones i tones de terra i això omplirà de camions la zona d'obres i el voltant. Els camions entraran i sortiran per aquest accés situat a l'antiga ronda de Sant Martí. Es calcula que en els moments de màxima activitat ho faran entre 150 i 200 camions. Aquesta fase té un pressupost de 32 milions d'euros. Des d'Adif no s'ha volgut concretar cap calendari d'execució, les útlimes previsions, però, apunten a 2019 com a data de finalització de les obres de l'estació. Per més endavant quedarà la urbanització de tot l'entorn.

Les obres de la Sagrera “no han estat aturades mai” assegura Adif. L’operadora ha reconegut que els treballs han anat a un ritme molt baix amb poca activitat a la zona durant els últims dos anys. Ara, però, s’entra en una altra fase. Els treballs previs per excavar en aquesta àrea han començat aquesta setmana. S’està fent una prospecció del terreny amb sondatges per determinar la composició del subsòl. Quan els tècnics obtinguin els resultats s’estudiarà com encarar l’excavació, “la part més complexa de l’obra”, ha afirmat Adif. Les màquines hauran d’excavar per sota del nivell freàtic i això suposarà anar a una profunditat d’uns 30 metres. La maquinària haurà de bombar l’aigua fins arribar a la base i extreure grans quantitats de terra. El resultat final serà com una piscina gegant de 500 metres de llarg per 80 d’ample. En aquest espai es construirà l’esquelet de la futura estació. La fase té un pressupost d’uns 32 milions d’euros.


Adif no ha volgut concretar dates de calendari i, per tant, no se sap quan es podran veure les màquines traient la terra. Quan això passi, l’activitat a l’estació sí que estarà a ple rendiment amb prop de 200 camions al dia entrant i sortint de l’obra. La darrera previsió que s’ha fet és veure l’estació construïda l’any 2019.

Es compleix la darrera promesa del Ministeri de Foment

La ministra Ana Pastor va anunciar fa unes setmanes a l’alcalde, Xavier Trias, que es reactivaria l’activitat a l’estació de la Sagrera a partir del 15 de març. No tothom era optimista després de fer-se pública aquesta data. Les set associacions de veïns afectades per aquesta construcció van signar un manifest per denunciar que les obres estaven aturades i tenien previst intensificar les protestes en cas que no hi hagués un clar impuls en l’obra.