La tranquil·litat d'aquesta zona de Pedralbes s'acaba quan els alumnes del Liceu Francès entren a l'escola. Cada matí a partir de les 8 h, els carrers es col·lapsen per culpa de la quantitat de cotxes que vénen fins aquí. Els veïns fa anys que es queixen d'aquest problema que, un curs més, continua sent una assignatura pendent. DOLORS ROSER, mare d'alumne del Liceu Francès "Venim molts pares per portar els nostres fills en cotxe i el carrer no dóna per a més." I la prova n'és aquesta. Cotxes aparcats en doble fila, d'altres que no poden avançar i, per tant, embussos. L'Associació de Veïns de Pedralbes fa dos anys va elaborar un programa conjunt amb l'escola per millorar la seguretat dels alumnes i reduir el flux de cotxes a la zona. Ara hi han afegit una nova mesura al carrer del Marquès de Mulhacén. RAFAEL CAMPILLO, president AV de Pedralbes "Adreçar el carrer en un sentit únic a la part final i doble sentit a la part de baix, per situar els autobusos a la dreta i que els pares puguin aparcar a la resta del carrer." Això ha ajudat a pacificar el trànsit d'aquest tram, però només tombar la cantonada, el caos circulatori continua al carrer de Bosch i Gimpera. Per això demanen que l'Ajuntament l'estrenyi per evitar que els cotxes hi aparquin en doble fila i el col·lapsin. Mentre la solució definitiva no arriba, pares i mares hi busquen alternatives. CARMEN OTERO "La solución que he encontrado es venir en moto porque sinó es imposible. Es mucho más fácil llegar, aparcar, dejar al niño y ja está." ADELIDA DALIGA "Tenemos que salir media hora antes. Preferimos que los niños se estén diez minutos en el coche que no venir muy estresados." Els problemes de mobilitat també afecten la seguretat viària. Des del districte asseguren que han posat en marxa un pla específic d'actuació conjuntament amb la Guàrdia Urbana i que han pres mesures com reforçar la senyalització i elevar els passos de vianants. De fet, només són 20 minuts de caos, després es tanca la porta i, com si res no hagués passat, la tranquil·litat torna al carrer.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a