O accessibilitat o un recorregut sense transbordaments. Aquesta era la tria que va haver de fer l’operadora dels Ferrocarrils de la Generalitat. I va optar per adaptar una de les últimes estacions que quedaven. Així, doncs, es va eliminar una de les quatre vies que hi havia, es va crear una gran andana i s’hi van col·locar ascensors.

La contrapartida va ser que l’L6 dels Ferrocarrils de la Generalitat no podia arribar a Reina Elisenda sinó que quedava interrompuda a Sarrià. La solució va ser mantenir una llançadora que ja operava en hores punta entre ambdues parades. Des de llavors l’L12 funciona de manera permanent. “Gràcies a poder adaptar l’estació de Sarrià el que fèiem era convertir l’L6 en una línia entre Plaça de Catalunya i Sarrià i en aquesta remodelació de servei la llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda circulava cada quatre minuts”, explica el director de l’operadora dels FGC, Oriol Juncadella.

Inicialment alguns usuaris es van queixar perquè calia afegir un transbord per arribar a la destinació. Tot i això, el transbord es pot fer a peu, en escales mecàniques i també en ascensor. Nou mesos després d’haver-se implantat, molts usuaris ja s’hi han acostumat.

A banda de l’estació de Sarrià només faltava fer accessible l’estació dels Ferrocarrils del Putxet. Les obres ja han començat. En conseqüència, FGC acabarà el 2017 amb el 100 % de les estacions adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.