(ACN/Redacció) L’ambient que es respira a l’estació de Sants aquest divendres és d’enuig i d’indignació generalitzada perquè la circulació de trens del servei d’alta velocitat s’ha vist afectada pel descarrilament d’un tren a Can Tunis. “Ningú informa de res” o “ningú a Sants informa sobre què està passant avui amb els trens d’alta velocitat”, s’han lamentat.
Centenars d’usuaris afectats
Diversos trens d’alta velocitat i llarga distància (Euromed i Intercity) amb origen a l’estació de Sants han patit retards i cancel·lacions, i hi ha centenars d’usuaris afectats. El problema és que circulació de trens d’alta velocitat que tenen origen a l’estació de Sants s’ha hagut d’interrompre.
Els viatgers s’acumulen al vestíbul i busquen resposta a les pantalles. De fet, la saturació de gent ha fet que Protecció Civil activi el pla Ferrocat en fase de prealerta.
“No tenen ni megafonia”, ha explicat en broma a l’ACN, Xavier Canals, que havia d’haver agafat un tren d’alta velocitat a Madrid a les 8:55h i a tres quarts d’onze encara esperava notícies. Es referia així a l’operari d’Adif que, megàfon en ma, mirava de donar explicacions a la multitud que esperava.
“Acabem d’arribar de la Xina i ens hem trobat a Sants amb això. Ningú no ens ha avisat, no tenim cap missatge, no sabem res“, ha dit a betevé una altra passatgera. Una jove també ha explicat que critica que ningú l’ha informat de res en arribar a Sants: “El que he fet és trucar al meu pare i buscar a internet què està passant”.
També s’ha format una llarga cua al taulell de Renfe, de persones que prefereixen cancel·lar o canviar els seus bitllets o, simplement, presentar una reclamació.
Les xarxes bullen amb queixes d’usuaris afectats
Les xarxes també s’han omplert de missatges i imatges d’usuaris emprenyats que esperaven amb confusió i resignació la sortida de trens amb comptagotes.