Les vendes dels bitllets d’AVE i de llarga distància s’han incrementat en un 56%, respecte a les 12 h del 8 de febrer d’ara fa un any. La rebaixa de l’11% de les tarifes s’ha aplicat sobre tots els bitllets de classe turista i turista plus. Paral·lelament l’empresa ha llançat dos nous sistemes de descomptes: un d’adreçat a usuaris freqüents, i un altre per als viatgers que comprin el bitllet amb antelació. Es tracta d’un sistema similar al que tenen les companyies aèries i que permet aconseguir descomptes d’entre el 30 i el 70% en funció de la demanda de places i l’antelació amb què es comprin els bitllets. La companyia ferroviària busca, amb la nova política de preus, incrementar l’ús dels trens d’alta velocitat que ara circulen amb una ocupació d’entre el 40 i el 60%.

Allau de visites al web per l’abonament de 10 viatges

Pel que fa al sistema per a usuaris freqüents la companyia ha posat a la venda un nou abonament de 10 viatges amb descomptes del 35% a cada trajecte. La companyia ha rebut més de 12.000 visites a la pàgina d’accés per comprar aquest tiquet múltiple, que té caràcter nominatiu i que és vàlid per a quatre mesos. La companyia ha detectat que el volum de visites al web s’ha incrementat en un 99%, i ha arribat als 285.000 usuaris fins a les 12 h. L’increment ha estat del 100% a la pàgina de venda de bitllets, si es compara amb el trànsit de visites al web d’un divendres qualsevol.

La nova política comercial de Renfe per a l’AVE es complementarà amb una targeta jove de descomptes del 30% que preveu posar a la venda a partir de l’1 de març. De cara a l’estiu, a partir de l’1 de juny, es comercialitzaran bitllets multiviatge que permetran enllaçar trajectes entre diferents AVE amb una rebaixa del 20%.