Fa mesos que els dos autobusos totalment elèctrics circulen buits per la ciutat en fase de proves, però des del 30 de gener s’han incorporat de manera efectiva a la xarxa d’autobusos i ja porten passatgers. Se sumen a l’H16 de TMB que creua la ciutat de forma horitzontal, des del Fòrum fins a la Zona Franca. Tenen una autonomia d’uns 50 quilòmetres i la línia en fa 24. Per això a la darrera estació, a la Zona Franca, hi ha el punt de càrrega ràpida. En cinc minuts recarreguen fins al 80 % de la bateria per continuar el trajecte.

Aquest dos nous vehicles formen part del projecte europeu Zero Emission Urban Bus System (ZeEUs ) que vol convertir les xarxes d’autobús en sistemes d’emissió zero. De fet, els autobusos articulats són pioners a tot l’estat pel repte que suposa electrificar vehicles de 18 metres de llarg.  Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha obert un nou concurs per adquirir set nous articulats elèctrics durant el 2018. Durant els propers anys volen que l’H16 sigui la primera línia en funcionar exclusivament amb vehicles elèctrics.