A la lluita contra la sinistralitat s'hi afegeix a partir d'avui un altre instrument. Són aquests lectors de matrícula fixos, uns aparells que, a diferència de la resta de radars que hi ha a les carreteres catalanes, llegeixen totes les plaques, independentment de si han superat o no el límit de velocitat. La informació es coteja amb la base de dades d'Interior i permet detectar si el vehicle té assegurança i també si està pendent de passar la ITV o bé si no ha superat l'examen. En total hi ha 19 aparells repartits per la xarxa viària catalana. La via on n'hi ha més és la C-16, amb sis. A la C-32, la C-31 i la B-23 se n'hi han instal·lat quatre més i finalment n'hi ha un a l'AP-7. A banda dels 19 lectors de matrícula fixos n'hi haurà un més de mòbil col·locat en un cotxe camulflat dels mossos que circularà per les carreteres catalanes. La multa per circular sense la ITV actualitzada és de 200 euros, si el vehicle no l'ha realitzat, i de 500 si l'ha suspès. Des del Servei Català de Trànsit s'insisteix, però, que la mesura no té per objectiu sancionar sinó detectar els conductors que suposen un risc. Per això, es perseguiran sobretot els infractors que excedeixin el límit de velocitat i no tinguin els papers en regla, és a dir, els que continuaran captant els 227 radars tradicionals que hi ha al territori. JOAN JOSEP ISERN, director del Servei Català de Trànsit "Què volem amb això? volem que els conductors siguin conscients de la importància que té tenir el vehicle en bones condicions i per tant, de l'obligació que tenen de passar aquesta inspecció, obligació sobretot pels aspectes de seguretat." Un missatge que la majoria de conductors tenen clar. JOSEP GIRÓ "Està bé que es vigili que tothom compleix les normes." RAFAEL ORTIZ "Posen en perill la seva vida i la dels altres si el cotxe no està en bones condicions." ANNA MATEU "Un afany recaptatori potser sí que hi és, no obstant això, com el parc automobilistic és molt vell, potser sí que és necessari." Segons el Servei Català de Trànsit els nous lectors també proporocionen una informació molt eficaç sobre la densitat de la circulació que permetrà fer una millor gestió de la xarxa viària en cas de congestions. Per això, el govern té previst instal·lar més aparells d'aquest tipus en els propers mesos.

Segons el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, es multaran els cotxes que no tinguin en regla la inspecció tècnica de vehicles i que siguin detectats per excés de velocitat. L’objectiu del SCT és conscienciar els conductors i, per això, s’ha fet arribar una carta d’avís als propietaris de vehicles que no han passat la inspecció.

Hi ha sis radars instal·lats a la C-16, quatre a la B-23, la C-31, la C-32, i se n’instal·larà un a l’AP-7. Aquests nous lectors, a diferència dels 227 aparells que ja hi havia a les carreteres catalanes, llegeixen totes les plaques, independentment de si han superat o no el límit de velocitat. La informació es compara amb la base de dades d’Interior i permet detectar si el vehicle té assegurança i també si està pendent de passar la ITV o bé si no ha superat l’examen.