El Servei Català de Trànsit ha posat en marxa la velocitat variable en els dos sentits de la circulació d’aquest tram, de 6,3 km de recorregut. En aquesta via hi ha dues limitacions de velocitat màxima, a 100 km/h i a 80 km/h. Amb la nova regulació, els conductors han de fixar-se en la velocitat que marquen els senyals lluminosos instal·lats als laterals, perquè prevalen per sobre dels senyals fixos. També en aquest tram, hi ha dos radars que s’han adequat al nou sistema. Durant aquest mes de gener s’han fet proves de velocitat variable en aquest tram. Aquest és un mètode que s’utlitza per regular el trànsit en funció de les situacions de congestió, del temps i de possibles incidències de seguretat viària, com, per exemple, els accidents de trànsit i les obres.
La velocitat variable és un sistema que ja funciona a la C-31 sud, també coneguda com l’autovia de Castelldefels, en un tram de 19 km, i a la C-32, l’autopista del Garraf. Durant aquest any s’entendrà el sistema de velocitat variable a la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona, i ja el 2014 s’instal·larà a l’A-2 entre Cornellà i Sant Vicenç dels Horts. Aquesta mesura de gestió del trànsit ha costat prop de 500.000 euros.