Diverses entitats han impulsat un comunicat aquest dilluns en què critiquen que les obres de remodelació de la ronda de la Universitat no incloguin un carril bici. El BACC (Bicicleta Club Catalunya), l’AUMP (Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal), Catalunya Camina i Eixample Respira lamenten que malgrat que la proposta de l’Ajuntament millora “alguns aspectes d’acessibilitat i espai urbà” deixa de banda la inclusió de la bicicleta.

Totes quatre assenyalen que en un context marcat pel coronavirus, on la bicicleta és el mitjà de transport que més creix i es promou arreu del món, no es resolguin “aspectes estructural de la mobilitat sostenible que sí que tenen fàcil resolució”. Les associacions signants del comunicat reiteren que “la diagnosi és compartida” pel que fa a l’alta concentració a la ronda de la Universitat de serveis d’autobús interurbà fent parada i terminal, les voreres estretes o les motos aparcades en vorera. Però afirmen que la no inclusió d’un carril bici a la proposta de reforma “perpetua el conflicte amb vianants, bicicletes i vehicles de mobilitat personal”. A més, recorden que “amb la normativa actual, les bicicletes podran circular “de facto” per les voreres, en passar aquestes de cinc a vuit metres”.

El BACC, l’AUMP, Catalunya Camina i Eixample Respira també recorden que la proposta de carril bici per la ronda de la Universitat “es trobava aprovada des del 2019 i recollida en el projecte de carrils bici amb l’objectiu de connectar des d’Arc de Triomf, a través de ronda de Sant Pere i ronda de la Universitat, la plaça de la Universitat”. A més, assenyalen que és “una actuació imprescindible per la pròpia coherència amb el Pla de Mobilitat del districte, que preveia desenvolupar carrils bici a tota la ronda de Ciutat Vella i la via Laietana”.