Els serveis jurídics de l'Autoritat del Transport Metropolità treballen per decidir si és o no legal vendre targetes T-10 per sota del preu establert. Segons fonts jurídiques que ha consultat BTV, en aquest cas no hi ha cap perjudici ecònomic que afecti l'ATM, ja que l'empresa percep l'import íntegre del títol. Per això, veuen complicat trobar algun impediment legal per continuar amb aquest tipus de venda. Això sí, creuen que depenent del tipus de publicitat que inclogui la compra sí que podria perjudicar la imatge de l'ATM. GUILLEM MATEOS, promotor de www.promobilletes.com "Nosaltres de fet sobre el bitllet no fem cap mena de modificació. El bitllet és el bitllet que qualsevol pot adquirir en un estanc o en un quiosc. I per tant entenem que en aquest sentit no hi ha cap problema." Qui sí que hi veu inconvenients és la Unió Provincial d'Estanquers de Barcelona. Asseguren que ells venen els bitllets del transport com a servei públic, ja que només s'emporten de benefici per sota del 2% del preu de cada targeta. Ja han advertit que, si es considera legal vendre els bitllets per sota del preu establert, es replantejaran la venda de tots els títols. Però també hi ha qui aplaudeix la mesura. L'Associació per a la Promoció del Transport Públic creu que vendre la T-10 a un preu més econòmic afavoreix l'ús del transport públic, i beneficia tant els usuaris com l'ATM.

Fonts de l’ATM van confirmar dilluns que coneixen aquesta iniciativa i que els serveis jurídics n’estan estudiant la legalitat. De fet, els enginyers que gestionen el web es reuniran demà amb l’Autoritat del Transport Metropolità. Els joves confien que no hi hagi “cap problema” per poder seguir oferint les seves targetes de baix cost a la xarxa. Ara bé, caldrà veure si la iniciativa tira endavant tal com està plantejada, ja que de moment la pàgina web només ofereix títols T-10, però la intenció és ampliar l’aparador de bitllets els propers mesos.

No hi ha perjudici econòmic, i de moment, tampoc d’imatge

Segons fonts jurídiques que ha consultat BTV, en aquest cas no hi ha cap perjudici ecònomic que afecti l’ATM, ja que l’empresa percep l’import íntegre del títol. Per això, veuen complicat trobar algun impediment legal per continuar amb aquesta venda. Això sí, creuen que depenent del tipus de publicitat que inclogui la compra sí que podria perjudicar la imatge de l’ATM.

Els estanquers, en contra

Qui sí que hi veu inconvenients és la Unió Provincial d’Estanquers de Barcelona. Asseguren que ells venen els bitllets del transport com a servei públic, ja que només s’emporten de benefici per sota del 2% del preu de cada targeta. Ja han advertit que, si es considera legal vendre els bitllets per sota del preu establert, es replantejaran la venda de tots els títols. El fet és que ells no només venen la T-10, sinó tots els títol de l’ATM. A més, els quiosquers també tenen un acord comercial amb l’ATM, i es troben en la mateixa situació.

Però també hi ha qui aplaudeix la mesura. L‘Associació per a la Promoció del Transport Públic creu que vendre la T-10 a un preu més econòmic afavoreix l’ús del transport públic, i beneficia tant els usuaris com l’ATM.