En Francesc té 78 anys i ja en fa 51 que es mou davant el volant. Veu amb bons ulls el nou reglament general de conductors, sobretot, perquè se li amplia la vigència del carnet. FRANCESC MORA, conductor "Perfecte, perquè cada dos anys fer una revisió i abonar uns diners era un inconvenient. Confio en aquesta revisió i que siguin conscients a qui els la donen, com jo". L'objectiu és adaptar la llei espanyola a la directiva europea i homogeneïtzar criteris amb la resta d'estats membres. Fins ara, els conductors menors de 45 anys renovaven el carnet cada 10 anys. Entre els 45 i 75, cada 5 anys. I a partir dels 70, cada dos anys. Ara la cosa se simplifica. Fins als 65 anys el carnet de conduir s'ha de renovar cada 10 anys. A partir dels 70, cada 5. La polèmica, però, ja és al carrer i es mou sobre quatre rodes. PERE RODOREDA, conductor "No vull que em retiri un metge. Si sé que no estic bé ja deixo jo el carnet, si veig que no estic bé." ALFONSO LÓPEZ, conductor "Hi ha gent amb 70 anys molt vàlida per conduir. A partir dels 80 anys, ja és diferent, els reflexos baixen." JOAN MATA, conductor "Tinc 72 anys i cada 2 anys no deixa de ser una molèstia, per mi perfecte però no es pot generalitzar. No ho veig clar del tot." FERRAN FARRÉ, conductor "Que s'escurci em semblaria més lògic que no pas que s'allargui. Ho trobo una barbaritat." A més, a partir d'ara, als estrangers residents a Espanya, amb permís de conduir expedit a la Unió Europea, també se'ls aplicarà la normativa espanyola.

La reforma del reglament del conductor suposa ampliar els períodes de vigència dels permisos de conduir. El Govern espanyol ho justifica dient que cal adaptar-se a la normativa europea, on els terminis són més amplis. Així, a partir d’ara, els conductors menors de 45 anys hauran de renovar el carnet cada 10 anys, els que en tinguin entre 45 i 70 també tindran un període de 10 anys per fer-ho -ara era de 5 anys- i els majors de 70 hauran de fer el control  cada 5 anys -fins ara, ho havien de fer cada 2 anys-.