Les xifres ho confirmen però també els passatgers. Les noves tarifes de l'Ave han acabat de convèncer viatgers que mai o pràcticament mai no l'havien utilitzat abans. ANDREA POSTOL "El fet que a partir del 8 de febrer van reduir els costos dels billets em va fer comprar i provar a veure com va amb l'ave, perquè sí que he de viatjar força sovint i fins ara agafava l'avió. Avui és el primer cop que agafaré l'AVE perquè em sembla que és més accessible de preu." SANDRA ROMERO "Estuve mirando el avión pero me esperé al cambio de tarifa que iba a haber y me salía muchísimo mejor venir en ave que en avión." Un canvi de tarifes que s'ha començat a implementar des del 8 de febrer i que acabarà amb l'entrada en vigor de la targeta multiviatges. FELIX MARTÍN, gerent de mercat del Servei Madrid-Barcelona de Renfe "La nostra missió era donar preus més assequibles perquè més gent es pugui apropar al servei d'alta velocitat i, sobretot, convèncer molta gent de que deixi el cotxe a casa i s'apropi amb els serveis d'alta velocitat." Un objectiu aconseguit, ja que respecte al mateix període de l'any passat s'han incrementat un 38% les vendes. "A la nova política comercial de Renfe s'hi afegeix des d'avui la targeta virtual jove. Un abonament amb descomptes del 30% per a joves de menys de 26 anys i que es pot adquirir a través del web de Renfe." JENIFER GARCÍA "Es más cómodo, no tienes que hacer cola ni esperar maleta, te ponen una peli y pasa rápido. Hay muchos descuentos y sale muy barato." DAVID GARCÍA Deberían haberlo hecho antes pero está muy bien, podrían bajarlo incluso más, tampoco creo que pierdan nada, hay estaciones vacías todos los días, o sea que si lo hubieran bajado antes la gente viajaría muchísimo más." Renfe reconeix però que la vaga d'Iberia, el congrés mundial de mòbils i el funcionament de l'ave Barcelona-Figueres també han contribuït a incrementar el nombre de passatgers.