Tot i que s'ha duplicat el nombre de trens, aquesta és la imatge més repetida als Ferrocarrils tant a primera hora del matí com a mitja tarda. El servei ha tingut un increment en el passatge de fins a un 202% respecte a un dilluns qualsevol. La senyalització, els informadors i la megafonia han funcionat bé i els congressites han arribat facilment a bon port. PIERRY VALERIE, congressista "Està ple d'indicacions i gent que ens ha indicat, fins i tot, millor que l'any passat." HAÏD ANHAEMANA, congressista "Estic decebut que el congrés sigui fora de la ciutat perquè és més complicat arribar-hi." Pel que fa al transport per carretera els embussos més importants s'han concentrat a la rodalia de la plaça d'Espanya. El proveïdor oficial del Mobile ha preparat una flota de més de 1000 automòbils de tota mena al servei de les empreses del sector. XAVIER GALLAC, conductor "Ens imitem a portar els clients allà on volen. Hi ha conductors que tenen unes missions concretes, d'anar a buscar algú a l'aeroport o de portar gent a un restaurant. I jo per exemple, estic a disposició, que vol dir que durant una setmana he d'anar allà on el client digui." Alguns taxistes, però, no ho veuen amb bons ulls. MIQUEL MÁRQUEZ, taxista "Esperem això, però estem veient furgonetes que fan una feina discutible." A la tarda però, els taxistes han fet caixa i com a testimoni aquesta llarga cua de gent esperant el seu servei per tornar a l'hotel. Una altra opció de transport, menys utilitzada sobretot a la tarda, han estat els autobusos llançadora que entre les set i les 10 del matí i entre les sis i les nou de la nit han unit el recinte Firal de Gran Via 2.

En previsió que els assistents al Mobile World Congress es desplacin en transport públic, TMB ha reforçat la informació tant a les estacions com al web de la companyia. Per la seva banda, els Ferrocarrils de la Generalitat, que tenen una parada just a tocar del recinte, han ampliat la capacitat dels trens passant de tres a sis cotxes.

Mentre duri el congrés, els FGC poden arribar a absorbir fins a 8.000 passatgers diaris. Fins a les vuit del matí hi ha hagut 2.000 usuaris més que en un dia normal i a les 12 del migdia d’aquesta primera jornada del Mobile World Congress, la companyia ha comptabilitzat 15.975 viatgers, 10.366 més que qualsevol altre dilluns. Les dades de les set de la tarda han ratificat la tendència del matí: s’han registrat un total de 20.100 passatgers més del que és habitual. Tots els itineraris que surten o arriben a la plaça d’Espanya tenen parada a Europa-Fira, que és la més propera al recinte i que ha triplicat el nombre de validacions de mitjana. Per atendre amb més celeritat els passatgers, FGC també ha ampliat el nombre de màquines validadores de bitllets i, per evitar taps a les sortides, aquest matí no ha calgut validar els tiquets.

Retencions de trànsit a primera hora

Un ampli dispositiu de la Guàrdia Urbana ha regulat des de primera hora del matí el trànsit rodat. Els voltants de la plaça d’Espanya, el carrer de Tarragona i Aragó han registrat importants retencions. El volum de circulació ha estat igualment dens a mitja tarda i al Paral·lel i a la Gran Via s’hi circulava amb problemes. La majoria de cotxes eren taxis que aquests dies esperen fer l’agost.

La organització del Mobile ha proporcionat, a més, un miler de vehicles llençadora per les diferents companyies que assiteixen al congrès de telefonia. Tot i que durant el matí alguns taxistes no estaven massa contents amb aquest servei que segons ells els hi fa perdre clients, a la tarda s’han pogut veure llargues cues a les parades habilitades especialment per taxis.

Bona part dels 70.000 congressistes que visitaran el saló de telefonia han arribat amb avió. L’aeroport Barcelona- el Prat ha vist incrementada l’activitat un 10%. Altres visitants han vingut amb l’AVE i per això s’ha reforçat el trajecte Madrid-Barcelona.