Aquest era l'aspecte d'un tram de la ronda del Litoral ahir a la tarda. Cotxes parats i conductors desesperats. Se'ls desviava pel passeig Marítim de la Mar Bella i allà va ser on es van crear la major part de les retencions. Sobretot perquè molta gent va passar el dia a la platja. Per alguns, la tornada a casa va ser caòtica. "Por lo menos media hora bien buena, y hemos salido de aquí al lado, esto es una vergüenza y más a esta hora que hayan cortado la ronda, bueno.. Hasta los cojones. "No està senyalitzat a cap lloc, no posa a cap lloc que estiguin fent obres. Portem una hora i hem corregut cinc cents metres" Aquest matí, la situació era ben diferent: les llargues cues han desaparegut i els cotxes gairebé no quedaven aturats. Tot i així, cap al migdia hi ha hagut retencions a causa, en gran part, de les freqüències dels semàfors. "Piensa uno que no va a haber tráfico y resulta que hay un montón." "Tarde no voy, pero nos adaptamos a las circunstancias." Les obres formen part de les millores que s'estan fent des de l'estiu passat tant a la ronda de Dalt com a la del Litoral.

Les cues de quatre quilòmetres que es van produir ahir no s’han repetit aquest matí. La ronda del Litoral continua tallada en sentit Besòs, però la Guàrdia Urbana ha optat per desviar els vehicles una sortida abans -a la 23 en lloc de la 24- i això, junt amb el fet que el volum de trànsit és menor, ha fet que la congestió no sigui tan greu com ahir.

L’objectiu d’aquest tall era poder renovar 20.000 metres quadrats de paviment i repintar la senyalització en un tram d’1,4 quilòmetres. Els operaris hi han treballat tota la nit. Ahir hi van passar les màquines, que van treure fins a set centímetres de paviment i, de matinada, han començat les tasques d’asfaltatge. Aquest matí ja s’hi han tornat a pintar les línies sobre el terra.

Aquesta actuació és la continuació dels treballs que es van fer durant els caps de setmana dels mesos de juliol i agost tant a la ronda del Litoral com a la ronda de Dalt. Són tasques de manteniment de la via que es fan cada 10 anys a les rondes de Barcelona, perquè el paviment recuperi l’adherència que va perdent a mesura que es desgasta.