Pel davant d'aquesta botiga de motos ja no s'hi pot circular. La superilla ha buidat els carrers de vehicles, i això no convenç una part dels empresaris. "El carrer dels Almogàvers abans tenia cinc carrils de circulació, un dels quals, reservat per als autobusos. Ara mateix està dins de la superilla i només en té un. En aquest mateix carrer hi ha diversos comerços que es dediquen al sector automobilístic. La majoria hi coincideixen: asseguren que han perdut facturació des de que hi ha menys trànsit." IGNASI JANÉ, gerent del concessionari Citroën: "Al voltant d'un 30 per cent, ens preocupa i si no posem cura al més aviat possible això tindrà conseqüències pel que fa a les persones que treballen aquí, l'empresa i, fins i tot, la viabilitat a curt termini de com podrem tirar endavant." La majoria d'empresaris estan d'acord en el concepte de la superilla però diuen que l'Ajuntament no els ha tingut en compte a l'hora de planificar aquesta nova organització de l'espai. NICO GAMINDE, Moto Center Barcelona: "Todos estos solares que están vacíos, abandonados, que ganen todo ese espacio y cuando ya hayan ganado todo ese espacio entonces ya que se planteen ideas para ganar más espacio cerrando calles, pero no se puede hacer así ahora de esta manera y lo más importante, sin avisar. A nosotros nadie nos ha avisado, todavía estamos esperando que alguien del Ayuntamiento venga a avisarnos de por qué han hecho esto y en el futuro qué es lo que van a hacer." PERE PÉREZ, Motor Vinilo: "El que hauríem de fer és una mica de comunicació, veure com podem fer que sigui viable tant per a la superilla però també per als comerciants que som aquí." De fet, alguns establiments han emprès una recollida de signatures perquè es replantegi la superilla tal com està ara mateix. Fins i tot alguns s'han organitzat per contractar un advocat i estudiar les mesures legals per protestar en contra de la prova pilot de la superilla del Poblenou.

L’Ignasi Jané és el gerent del concessionari Citroën del Poblenou, situat al carrer dels Almogàvers. Els seus clients ara tenen dificultats per arribar al taller amb el cotxe. Dels  cinc carrers de circulació que hi havia abans, aquesta via només en té un perquè és al mig de la superilla. Assegura que la baixada en la facturació és, al menys, del 30 per cent. “Ens preocupa, pot tenir conseqüències pel que fa a les persones que treballen aquí, l’empresa i, fins i tot, la viabilitat de negoci a curt termini”, explica Jané.

Com ell, altres empresaris se senten molestos pel projecte urbanístic que els afecta. A banda del vessant econòmic, se’n senten exclosos perquè diuen que l’Ajuntament no ha comptat amb ells per a res. “A nosaltres ningú no ens ha avisat, encara estem esperant que algú vingui a avisar-nos, que ens diguin per què han fet això i què hi faran en el futur”, explica el Nico Gamin, del taller Moto Center Barcelona.

Davant d’aquesta situació alguns establiments del sector han iniciat una recollida de signatures en contra del projecte de la superilla, al menys, tal com està ara mateix. Consideren que s’hauria de reformar i trobar les fórmules que beneficiïn al veïnat i també als establiments. Algunes empreses, grups de tallers, també està estudiant la possibilitat de contractar un advocat perquè els assessori sobre les possibilitats legals que tenen.