Aprovat general de la Línia 9 del metro. Tot i les incidències informàtiques que van paralitzar el servei el mes d'agost, els usuaris es mostren molt satisfets amb la línia, un any després de la inauguració. El 13 de desembre de 2009 es va posar en funcionament el primer tram de la nova línia. Amb un pressupost de més de 6.500 milions d'euros, l'L9 compta amb diverses novetats. Per un cantó, es tracta del primer servei sense conductor que funciona a l'Estat. A més, a les estacions s'hi accedeix a través d'uns ascensors coordinats amb les arribades dels combois. Actualment l'L9 registra 46.000 viatgers de mitjana els dies laborables. Una xifra que, segons les previsions inicials, suposa un 13% dels usuaris que s'espera transportar a partir de 2014, any en què la línia ja estarà acabada. De les 52 estacions que hi haurà, actualment ja n'hi ha obertes 11. La resta s'aniran obrint en els propers quatre anys. D'aquesta manera es completaran els gairebé 50 quilòmetres de recorregut que convertiran aquesta línia subterrània en la més llarga d'Europa.