L’aeroport de Barcelona-el Prat incorporarà quatre destinacions transatlàntiques de baix cost noves a partir del juny. Els operarà la nova marca Level, creada pel grup IAG, que engloba Iberia, Birtish Airways, Vueling i Aer Lingus.
Hi haurà dos vols setmanals a Los Angeles i a Punta Cana i tres per setmana a San Francisco i Buenos Aires. Els preus més econòmics seran d’entre 99 i 149 euros per viatge. Els viatgers de classe turista podran contractar a part l’equipatge per facturar, els àpats, els seients on volen seure, pel·lícules per veure durant el vol i internet d’alta velocitat.

IAG assegura que amb les noves rutes crearà 250 llocs de treball a Barcelona. Iberia es farà càrrec d’operar els vols amb dos nous Airbus A330, que tindran l’aeroport barceloní com a base d’operacions. Cada aparell tindrà 293 seients de classe turista i 21 de premium. L’empresa no descarta que en un futur la nova marca es converteixi en una nova aerolínia i operar també des d’altres aeroports.

La companyia busca plantar cara a la competència de Norwegian, que va ser la primera línia aèria que va oferir vols de llarga distància de baix cost des de l’estat. Justament al juny és quan començaran a funcionar els vols de Norwegian des de Barcelona cap a Los Angeles, San Francisco, Nova York i Miami.

El conseller delegat del grup, Willie Walsh, ha donat a conèixer els detalls de la nova estratègia de la companyia en una roda de premsa a Barcelona. Un acord que Iberia va tancar recentment amb els seus pilots i tripulants de cabina ha permès poder operar els vols amb una nova marca.