El rentat de cara del Port Vell avança per la seva avinguda principal. Les obres al passeig de Joan de Borbó encaren la segona fase per millorar-ne la circulació i potenciar-hi el transport públic. S'hi implantarà un carril bus en cada sentit i això també permetrà fer-hi passar una nova línia de la xarxa ortogonal que tindrà l'origen a la Barceloneta. Però per instal·lar un carril bus en cada sentit cal ampliar la calçada i això suposa eliminar més de 80 places d'aparcament repartides a banda i banda del passeig. 50 d'aquestes places suprimides són per a motos, 28 d'àrea blava i 10 zones de càrrega i descàrrega. Precisament aquestes es reubicaran als carrers de l'entorn, però els transportistes ja alerten que a l'interior del barri, se'ls complica la feina. FRANCISCO JAVIER SALVADOR, transportista "Peor porque son calles muy estrechas, se te ponen enseguida los coches por detrás, empiezan a pitar y fatal. Por dentro, fatal." La majoria de comerciants i restaurants, però, veuen amb bons ulls la reordenació, que també inclou la construcció d'una rotonda, renovar-ne l'enllumenat i els semàfors. RUBÉN BARRIOS, cambrer "Sobretodo será mejor porque esto se embotella mucho y no se puede circular. Nos biene bien porque vendrá la gente el fin de semana a comer y habrá más fluideza de vehículos." Els veïns hi veuen pros i contres. GALA PIN, AV Òstia "Que es faci un carril bus és estupendo, sempre estarem a favor de que s'augmenti el transport públic, però perdem places d'aparcament i la Barceloneta ja és un espai prou saturat. Nosaltres portem anys demanant un pàrquing municipal." La preocupació veïnal també ve donada per la reforma del Port Vell, que consideren que els exclou. De fet, aquestes obres les finança el Port, ja que permetran millorar l'accés a la nova marina de la Bocana Nord, que s'ubicarà a 100 metres de l'hotel vela. A l'octubre es va aprovar la licitació del concurs públic per construir-la.

En plena Barceloneta, el passeig de Joan de Borbó encara la segona fase de les obres per millorar la circulació i potenciar-hi el transport públic. Però si d’una banda es guanyarà en mobilitat amb transport públic, de l’altra el vehicle privat es veurà afectat pels canvis. La construcció dels dos carrils bus comportaran la pèrdua de més de 80 places d’aparcament, la majoria per a motos. Una desena de les places que se suprimiran són de càrrega i descàrrega. Els transportistes han  alertat que a l’interior del barri els costarà més aturar-se perquè els carrers són més estrets.

Els veïns tampoc no amaguen certa preocupació per unes obres que saben que són motivades en part per la reforma del Port Vell. Els treballs són finançats pel Port perquè permetran millorar l’accés a la nova marina de la Bocana Nord.