L'Aerobús ha estat el mitjà de transport que més passatgers ha guanyat el 2010: uns 750.000. Això suposa un increment del 26,4% respecte a l'any anterior. El transbord que implica arribar a la T1 en tren explica, en bona part, aquest augment de passatge. També ha guanyat viatgers el segon bus turístic, el Barcelona City Tour. Durant l'any passat va seguir creixent amb 230.000 nous viatgers. Pel que fa a TMB, el 2010 va transportar gairebé 571 milions de passatgers i el metro va ser el més utilitzat. En concret, el suburbà va assolir un rècord històric amb més de 381 milions de viatgers i un augment del 5,4%. Per contra, el bus va punxar i els una mica més de 189 milions de viatgers suposen un descens del 3,3% respecte a 2009. Diversos factors expliquen l'augment de passatgers al metro. D'una banda, el tall de Rodalies a la Sagrera durant cinc mesos. De l'altra, l'obertura de 15 noves estacions com les del Carmel o les de les línies 9 i 10, que connecten amb Santa Coloma i Badalona. Precisament, l'extensió de la xarxa de metro s'apunta com una de les causes que han provocat el descens de passatgers al bus i el consegüent traspàs al metro. ASSUMPTA ESCARP, presidenta de TMB "Abans agafava el metro o l'autobús per fer dues o tres parades i ara ho puc fer amb bicicleta. La incorporació de més públic a la bicicleta ha restat gent al bus urbà". La nevada del març i les vagues del juny i del setembre també tenen a veure amb la davallada de passatgers al bus.

Segons dades de l’Entitat Metropolitana del Transport, el metro va experimentar l’any passat un creixement rècord del nombre de viatgers. Va transportar 381,22 milions de passatgers, un 5,4% més que l’any anterior. El motiu principal d’aquest augment és la finalització de les obres d‘extensió de la xarxa que, durant 2010, va sumar 15 noves estacions. Són les parades sorgides de la posada en marxa parcial de les línies 9 i 10 i les prolongacions de l’L2 (de Pep Ventura a Pompeu Fabra) i l’L5 (d’Horta a Vall d’Hebron).

Es calcula que també les obres a la xarxa de Rodalies (que van comportar el tancament temporal d’algunes estacions i línies) han influït en l’augment de viatgers al metro.

L’ampliació de la xarxa del suburbà és també la responsable de la pèrdua de viatgers de l’autobús. Durant 2010, aquests vehicles van transportar 189,44 milions de viatgers, un 3,3% menys que l’any anterior. També hi va influir la nevada del mes de març i els dos dies de vaga al sector.

L’Aerobús, el mitjà que més viatgers guanya

Pel que fa a altres mitjans de transport, l’Aerobús ha estat el que més passatgers ha guanyat durant el 2010: uns 750.000. Això suposa un increment del 26,4% respecte a l’any anterior.

També ha guanyat viatgers el segon bús turístic de la ciutat, el Barcelona City Tour, que va engegar el 2009. Durant l’any passat va seguir creixent amb 230.000 nous viatgers.