L'objectiu del Govern és garantir que la situació als aeroports durant les festes de Nadal sigui la mateixa que abans de la vaga. Segons el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, l'única manera de garantir-ho és prorrogant l'estat d'alarma. Però ara, a diferència del primer decret, aquesta ampliació sí que l'haurà d'aprovar el Congrés dels Diputats. Ho farà dijous amb els vots del PSOE, Convergència i Unió i el Partit Nacionalista Basc. Però el debat sobre l'estat d'alarma ha començat de bon matí. José Blanco ha carregat a la Comissió de Foment per enèssima vegada contra els privilegis salarials que -diu- els controladors han acumulat durant anys. Tot per demostrar que la pressió i el xantatge han conformat sempre la seva estratègia. JOSÉ BLANCO, ministre de Foment "Señorías, esto ha sido un chantaje en toda regla. La teoría de la provocación del gobierno que alguien sostiene, no tiene sentido. Hablar de provocación es avalar que la acción del gobierno debe alterarse por la amenaza de un grupo organizado." El ministre també ha anunicat que, malgrat les pressions, la reforma del sistema aeroportuari ja no té marxa enrere i n'ha detallat els primers terminis. Durant el 2011 es liberalitzaran les primeres torres de control, que s'adjudicaran mitjançant un concurs públic. Un procés que culminarà el 2012 amb la privatització de fins a 13 aeroports, entre ells el de Sabadell.