Ara per ara aquests cons són la manera d'aconseguir que els cotxes accedeixin al pàrquing del centre comercial L'Illa per on toca i sense envair el carril bici. Les motos, tot i tenir un aparcament reservat al costat de la nova via ciclista, continuen a la vorera. CARLES BENITO, Bicicleta Club de Catalunya "Hi ha molta gent que aparca malament, motos que continuen a la vorera i punts d'aquest carril bici que no estan ben resolts." Tot i tenir una amplada correcta i estar a la calçada, alguns ciclistes es queixen que el carril s'estreny de cop i volta en arribar a dues zones d'hotels habilitades per als taxis. Els que també critiquen el nou carril són els veïns. Ha calgut eliminar zones de càrrega i descàrrega i places d'aparcament al barri. Ho troben injust. "Aquí no hi ha llocs per aparcar i això és treure encara més llocs perquè és tot Numància." "Els veïns estan molt cansats perquè no tenen on aparcar. No han fet càrrega i descàrrega... i jo sóc ciclista però també porto cotxe." Tot i això, aquesta via ciclista sempre ha estat molt reclamada ja que és un eix vertical que connecta la Diagonal amb l'estació de Sants.

El carril bici de Numància és una via ciclista molt reclamada que, finalment, s’ha fet realitat. Aquest eix de mar a muntanya i viceversa era necessari per connectar la plaça dels Països Catalans i l’avinguda Diagonal. Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) celebren que el carril bici s’hagi implantat a la calçada. “Elimina un carril per al cotxe privat i treu motos i bicicletes de la vorera per millorar la convivència amb els vianants”, ha afirmat Carles Benito, membre del BACC.

Trams més estrets al davant d’hotels

Tot i que la infraestructura té una amplada suficient per circular-hi amb seguretat, alguns ciclistes denuncien que hi ha dues zones habilitades per a taxis al davant d’hotels que posen en perill els ciclistes i els turistes que aterren al carril amb les maletes. “Aquestes zones fan que el carril bici sigui més estret de manera sobtada i ja hem proposat a l’Ajuntament que les traslladin als xamfrans”, explica Benito.

També consideren que les connexions d’aquest carril pels extrems no estan ben resoltes per la manca de continuïtat al costat mar de l’avinguda Diagonal i, per l’altra banda, l’arribada del ciclista a la plaça dels Països Catalans.

Incivisme de cotxes i veïns sense aparcament

L’incivisme al llarg del carrer de Numància és força habitual des que s’hi ha instal·lat el nou carril bici. Els cotxes aparquen als espais reservats per a les motos, unes zones d’estacionament situades al costat del carril bici. Però en alguns punts conflictius, com l’entrada al pàrquing del centre comercial L’Illa, les motos continuen a la vorera.

Alguns veïns diuen que es veuen obligats a aparcar en aquestes zones perquè les places d’àrea verda que hi havia s’han suprimit. “Les Corts ja és un barri complicat per trobar lloc on deixar el cotxe i ara han eliminat tot el que hi havia a Numància”, critica Cristina Ferreira, veïna del carrer. D’altres comenten que les zones de càrrega i descàrrega també han desaparegut i això fa que els transportistes deixin el vehicle on poden.