El nombre d'abonats al Bicing ha disminuït en els darrers anys. Des de 2010 s'han reduït un 16%. Aquesta, però, no és l'única dada que davalla. En comparació amb el 2012, l'any passat la bicicleta privada va guanyar un 10,5% de desplaçaments, mentre que el Bicing en va perdre un 11,5%. Segons l'Ajuntament, aquestes dades reflecteixen que el Bicing ha fidelitzat els clients i que és un servei que incentiva la bicicleta privada. IGNASI ARMENGOL, director general de B:SM "Quan el Bicing va començar més del 90% dels viatges que es feien a la ciutat de Barcelona es feien amb el Bicing. Avui dia aquest percentatge ja no arriba al 40%. Vull dir que hi ha un 60% dels viatges que es fan amb bicicleta particular." ALBERT SANZ, president de BACC "D'altres segur que s'han donat de baixa perquè el servei ha anat empitjorant, s'han trobat estacions plenes o buides més sovint. Les bicicletes sí que van funcionant millor, però, en canvi, sí que hem vist que han desaparegut estacions per obres, que no s'han reposat i s'han traslladat a altres zones." Als últims set anys, el que ha augmentat és el preu del Bicing. Al moment de l'estrena valia sis euros i a partir d'aquí, ha anat pujant, darrerament per les actualitzacions de l'IVA i l'IPC. Segons l'Ajuntament, el patrocinador que s'ha presentat aquesta setmana no repercutirà al preu de l'abonament i l'únic augment que hi haurà serà l'actualització de l'IPC. Tot això podria canviar amb l'arribada de la T-Mobilitat. El consistori vol incloure el Bicing en aquesta targeta personalitzada que preveu fer pagar a cada ciutadà en funció de l'ús que faci del transport públic. Després de set anys de Bicing, el servei està consolidat, però els usuaris encara hi tenen coses a dir. "Jo a vegades tinc problemes d'aparcament." "Creo que la idea era muy buena. Somos muy europeos, vamos en Bicing pero ahora hay es exceso de bicis, por suerte, y creo que no les interesa porque hacen cuatro carriles bici por media de la cera que no son ni para el peatón ni para la bici y nosotros vamos un poco en tierra de nadie." A partir d'ara, l'anunci que es preveu més imminent és el de la bicicleta elèctrica. L'Ajuntament estudia instal·lar una nova flota de vehicles perquè, entre altres coses, sigui més fàcil arribar a la part alta de la ciutat amb bicicleta.

En comparació amb el 2012, l’any passat la bicicleta privada va registrar 82.869 viatges, un 10,5% més que el 2012. En canvi, el Bicing en va fer 43.633, un 11,5% menys.

Segons el director general de B:SM, Ignasi Armengol, quan el Bicing va començar el 2007, més del 90% dels viatges que es feien a la ciutat de Barcelona eren amb el Bicing. En canvi, diu, “aquest percentatge ara ja no arriba al 40%, i un 60%  es fan amb bicicleta particular”.

Les entitats ciclistes no descarten que aquest sigui un dels motius pels quals n’han disminuït els usuaris, però afegeixen que amb el temps el servei ha anat empitjorant. El president del Barcelona Club de Catalunya, Albert Sanz, explica que els usuaris cada vegada es troben més estacions o bé molt plenes de bicicletes o amb gairebé ni una, i que “han desaparegut estacions per obres, que no s’han reposat i s’han traslladat a altres zones”.

El que ha augmentat des que el Bicing es va implantar és el preu. Actualment val 47,16 €, però al moment de l’estrena, el 2007, en valia 6. Amb els anys, la xifra ha anat augmentant, darrerament a causa de les actualitzacions de l’IVA i l’IPC. Segons el director de B:SM, els propers anys el preu només s’apujarà per l’actualització de l’IPC.

De cara el 2015 i 2016, el consistori vol estudiar la possibilitat d’incloure el Bicing a la T-Mobilitat. Es tracta d’una targeta que anul·larà tots els títols de transport i els unificarà en una única targeta personalitzada que els usuaris utilitzaran per a tots els transports públics i pagaran segons l’ús que en facin.

L’anunci que es preveu més imminent és el de la bicicleta elèctrica. L’Ajuntament espera anunciar d’aquí a poc un model de vehicle per introduir una nova flota al servei.