Escolta aquesta notícia

Resignació i llargues cues durant el primer dia laborable amb el carrer del Comte d’Urgell tallat per les obres de l’L8 entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires. Molts conductors asseguren que els problemes de trànsit comencen al principi de l’avinguda Diagonal, just a l’entrar a Barcelona. Expliquen també que el temps del trajecte que fan habitualment s’ha duplicat i es plantegen passar-se al transport públic mentre durin les obres.

“Està molt liat”, assegura un dels conductors. “Des de Sant Just fins aquí he trigat una hora”, explica un altre a l’arribar a la plaça de Francesc Macià. “Ha costat molt arribar. Portem un hora i abans ho fèiem en 20 minuts. Demà anirem amb transport públic”, es lamenta un altre dels conductors atrapats a l’embús.

El tall del carrer d’Urgell afecta els 18.000 vehicles que passen diàriament per aquest punt i se suma a l’altre tram del carrer del Comte d’Urgell que està tallat des de finals de gener entre els carrers de Rosselló i Còrsega, que també obliga a desviar 32.000 vehicles més.

Un carril menys per entrar a Barcelona

El tall del carrer del Comte d’Urgell també ha obligat a eliminar un carril d’entrada de l’avinguda Diagonal entre Numància i Francesc Macià, i que és l’origen de les retencions que es produeixen L’itinerari alternatiu és baixar per Numància i continuar pel carrer de Berlín. En cas de no fer-ho i seguir per la Diagonal, en arribar a Francesc Macià també es pot baixar per l’avinguda de Josep Tarradellas, perquè un dels dos carrils ascendents ara s’ha habilitat perquè pugui ser en sentit baixada.

Un 5 % menys de trànsit a la Diagonal i una congestió “puntual”

Segons l’Ajuntament, les cues que s’han registrat aquest matí, a quarts de nou, han arribat fins a la plaça Maria Cristina. “És una congestió puntual”, ha explicat en una entrevista al betevé directe el coordinador general de Mobilitat, Àngel López. Apunta que aquestes cues s’allargaran un parell o tres de dies mentre els conductors no troben itineraris alternatius, i ha defensat l’opció de Numància com a “molt atractiva” i “fins i tot per a més endavant”, una vegada s’acabin les obres. Pel que fa a la crítica d’Eixample Respira sobre les tres escoles que hi ha en aquest carrer, López ha dit que és el recorregut “menys dolent per tots”.

Des de l’Ajuntament també apunten que el trànsit al tronc central de la Diagonal s’ha reduït un 5 % d’entrada a Barcelona. Per contra, s’ha produït un increment de trànsit als itineraris alternatius, com el de Numància (+7,5 %), i el carrer de París, que ha registrat “prop d’un 50 % més de vehicles”.

Redistribució dels autobusos interurbans

L’eliminació del carril d’entrada de la Diagonal ha permès passar d’un a dos carrils d’autobús de sortida de Barcelona i reubicar les quatre parades terminals de bus interurbà que eren a la zona afectada per les obres i que donen servei a 13 línies. Aquest dilluns també és el primer laborable que amb les parades ubicades a la banda muntanya del tronc central de la Diagonal entre Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.

Les obres d’aquest tram del carrer del Comte d’Urgell s’allargaran fins a finals d’any.