El pilot de la companyia Aerolineas Argentinas, procedent de Buenos Aires, es dirigia al Prat per aterrar. Quan era a l’altura del port de Barcelona, va voler passar per davant d’un altre vol d’EasyJet que venia de Milà i que també es dirigia a l’aeroport per aterrar. L’aeronau argentina va fer un primer gir de 360 graus i es va col·locar entre l’avió d’EasyJet i un aparell d’Iberia. Al cap d’uns minuts el pilot de la mateixa companyia va tornar a fer una maniobra molt brusca. Va tornar a fer un segon gir de 360 graus amb un radi molt més ampli que l’anterior i va col·locar l’aparell a menys de 90 metres en vertical de l’avió que el precedia, en aquest cas el d’Iberia. Va ser just en aquesta maniobra quan els dos avions van estar a punt de xocar. Fins i tot van volar uns instants en paral·lel i a una distància mínima. Els tres vols implicats van aterrar sense problema.

Els fets van passar a les 15.45 h a l’altura del port de Barcelona i just a sobre del mar. La direcció de Navegació Aèria va notificar dilluns la incidència a l’AESA, que ha obert una investigació per esclarir-ne les causes i depurar responsabilitats.

Les imatges capturades es poden veure a través del mapa interactiu de l’Aeroport de Barcelona, el  Web Trak, que permet veure els avions que aterren i que s’enlairen des del Prat, en temps real.