Tres de les principals línies de Rodalies, l’R1, l’R3 i l’R4, han registrat retards importants aquest divendres al matí a conseqüència d’una incidència entre les estacions de Sants i la plaça de Catalunya. Des d’abans de les set del matí, els trens han hagut de circular per via única entre aquestes dues estacions i això ha obligat a reprogramar el servei. Segons ha informat Rodalies, per “no incrementar els retards exponencialment”, la circulació en aquestes tres línies s’ha reduït a dos trens per hora i sentit.
Derivat d’aquesta incidència, també s’ha vist afectada l’R7 i només circulaven 1 tren per hora i sentit.
Adif ha informat que la incidència s’ha resolt a les 10:15 h i explica que progressivament s’anirà recuperant la freqüència de pas habitual.

Estacions plenes d’usuaris indignats
L’avaria també s’ha notat a les estacions de les línies afectades. A Fabra i Puig, a primera hora del matí han fet baixar els viatgers dels trens i el vestíbul de l’estació ha quedat col·lapsat. A l’Estació de Sants l’espera dels combois també era força superior a l’habitual i això s’ha notat amb més gent a les andanes i al vestíbul. Entre els usuaris hi regna la indignació per una situació que, expliquen, es repeteix gairebé a diari. Molts relaten que han trigat una hora més a fer el trajecte que fan cada dia.

Una altra avaria afecta a l’R2 i l’R2 Nord
A les 9:40 h s’ha afegit una altra avaria, ja resolta, a aquest divendres negre. Segons informa Rodalies la incidència ha afectat als trens de l’R2 i R2 Nord i ha estat provocada per l’avaria d’un tren a l’aeroport. A conseqüència d’això, els trens amb destinació a l’aeroport finalitzaven el servei a l’estació del Prat de Llobregat. La incidència ha quedat solucionada a les 10:30 h.
