El govern municipal ha presentat la proposta del Pla de mobilitat urbana dels propers sis anys a les entitats i associacions que formen part del Pacte per la Mobilitat. Es tracta d’un nou full de ruta amb l’horitzó 2030 que, entre d’altres coses, vol reduir la dependència del vehicle privat, sobretot en els desplaçaments diaris a la feina. Algunes entitats i associacions amb qui ha pogut parlar betevé han manifestat diversitat d’opinions.

El BACC ha qualificat el pla de decebedor i a Eixample Respira s’han mostrat preocupats perquè diuen que no inclou “cap mesura significant”. L’associació Catalunya Camina, en canvi, veu un nou pla “moderat pel que fa a objectius, però més realista que l’anterior”. “La sensació és positiva”, ha dit el president de l’associació, Emeka Okpala.

Eixample Respira reclama el peatge urbà

Genís Domínguez, d’Eixample Respira, troba a faltar “mesures correctores” en el full de ruta municipal i és defensor d’una mesura que l’Ajuntament no preveu i que, segons el seu parer, ajudaria a reduir el nombre de vehicles que entren a Barcelona: el peatge urbà. “És l’única mesura amb què s’arribaria als objectius de contaminació que marca la Unió Europea”, ha dit Domínguez.

L’associació de ciclistes urbans BACC considera que el nou pla és decebedor perquè “deixa de banda el pes que ha de tenir la bicicleta en el desenvolupament de la ciutat tenint en compte els objectius que marca la sostenibilitat i la seguretat”. Reclamen que el pla ha de ser “més ambiciós” i “ha de protegir més aquest transport”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a