La seguretat viària als carrers de Barcelona ha millorat durant el 2011. Els accidents s'hi han reduït un 2,4% i els ferits també han baixat un 5%. On més s'ha notat la millora de la sinistralitat és en les víctimes mortals. POSTPO La xifra és la més baixa des de l'any 2000 i se situa a nivells de 2008, quan també van morir 31 persones. Els motoristes i els vianants, POSTPO els col·lectius amb un índex de mortalitat més elevat, són els que registren una reducció major de víctimes mortals. En canvi, la bicicleta es torna més vulnerable. Durant l'any passat es van produir 523 accidents, un 26% més que el 2010. La mirada del consistori està posada en la millora de les infraestructures del carril bici. JOAQUIJM FORN tinent d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "En els propers mesos durem a terme una auditoria de l'estat i les condicions dels carrils bici que ens permeti elaborar un pla director de millora i replantejar aquells aspectes on la seguretat del ciclista no acaba de funcionar." Tot i que els accidents amb motos implicades han baixat, l'Ajuntament estudia mesures per refermar la seguretat del col·lectiu, com combinar les multes amb la tasca pedagògica. JOAQUIJM FORN tinent d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "A part de la sanció, cal reforçar aquesta tasca de conscienciació a través de la substitució de sancions per cursos de formació." La Guàrdia Urbana també durà a terme una revisió dels passos de vianants i les condicions de visibilitat. Els carrers que no estiguin regulats per semàfors seran objectes de control i a la zona 30 s'hi instal·laran radars mòbils.

L’Ajuntament ha fet avui balanç de la sinistralitat als carrers de Barcelona. Segons les dades que ha presentat, el 2011 van haver-hi a Barcelona 8.831 accidents -221 menys que l’any anterior- i van morir 31 persones -vuit menys respecte a 2010-. De les víctimes, 13 eren vianants, 12 eren conductors de motocicleta, quatre viatjaven en turisme, un era conductor de ciclomotor i un era ciclista. Tot i que continuen sent els col·lectius amb més mortalitat, motoristes i vianants van experimentar durant 2011 la major reducció de víctimes. Per contra, va augmentar un 26% el nombre de bicicletes implicades en accidents.