El sector, ja tocat per la crisi, tem que aquest nou límit d'edat el perjudiqui encara més. JORDI BONEU, Italo Vespa SCP "Redueix el target. Hi ha públic que s'haurà d'esperar..." JOSEP ACRIZ, Yamaha Aprimoto "Ara es vendrà menys perquè només hi haurà un any de diferència entre els dos carnets." Ara molts joves esperaran a tenir els 16 anys per treure's el carnet i accedir així a motocicletes de 125 centímetres cúbics. RICARD MORENO "Primer 400, després 600... treure tants carnets ho veig tirar els diners." MARIANA MARTÍNEZ "Volia provar primer una moto petita, però són molts diners i he anat directament a la gran." Les autoescoles veuen amb bons ulls el nou reglament, impulsat per la Direcció General de Trànsit per reduir la sinistralitat entre els joves. JAUME PÉREZ, vicepresident de la Federació d'Autoescoles de Barcelona "A la gent jove li agrada el risc i el ciclomotor impulsa la imprudència." Els joves de 14 anys que ja hagin aprovat la teòrica, podran tenir el carnet. Però, els que no l'hagin superada, hauran d'esperar a tenir-ne els 15.

L’augment de l’edat mínima per optar al permís de conducció de la classe AM (ciclomotors fins a 50 cc) és una novetat inclosa en el Reglament General de Conductors, que va entrar en vigor fa dos anys. El Consell de Ministres va establir una moratòria per a aquesta mesura en concret. Al maig la Comissió de Seguretat Viària del Congrés va aprovar una proposició no de llei presentada per CiU per endarrerir encara més l’entrada en vigor d’aquest canvi, argumentant que caurien les vendes de ciclomotors i que són una bona “escola de conductors” per als adolescents, abans d’agafar vehicles més potents.

Però des de la Direcció General de Trànsit consideren que l’augment de l’edat mínima servirà per frenar la sinistralitat. S’ha de tenir en compte que el nombre de conductors de motos i ciclomotors que resulten morts i ferits greus en accidents de trànsit va a l’alça.