És el primer tren que circula per aquesta via. Ha arribat quan passaven uns minuts de les 12 del migdia. Es tracta d'un tram ferroviari de prop de 250 metres que connecta el centre logístic de Can Tunis amb la nova terminal Moll Prat de Tercat, que va començar a operar aquest estiu. De fet, el primer vaixell de mercaderies va arribar el mes de juliol, però quedava pendent aquesta obra. Per poder enllestir la via, ha calgut derribar una nau industrial de la Zona Franca, que s'interposava en el recorregut. Un tram situat entre els carrers A i 4 del polígon. És un trajecte molt curt, però imprescindible per al transport de mercaderies internacionals. Fins ara, els contenidors no podien arribar fins aquí directament en tren perquè les vies no estaven adaptades a l'ample europeu. Les obres han tingut un cost global de dos milions d'euros. La d'avui ha estat només una prova. Segons els responsables d'Adif es tracta de l'última verificació tècnica. Si tot funciona bé, el nou tram ferroviari començarà a funcionar d'aquí a pocs dies.

La sortida d’aquest tren constitueix la darrera verificació tècnica prèvia a la posada en servei de les instal·lacions.  La terminal Moll Prat és el projecte portuari tecnològicament més avançat del Mediterrani, capaç d’operar diversos megaportacontenidors de forma simultània. Pel que fa a l’estació ferroviària, tindrà en un futur vuit vies i esdevindrà la major terminal ferroviària de tots els ports espanyols que connectarà amb el sud d’Europa. La terminal de càrrega de contenidors, situada al Moll Prat, estarà en ple funcionament el 2013.

De moment s’han traçat tres carrils que conecten el Moll Prat amb les vies interiors del Port de Barcelona, que també s’han adaptat a l’ample internacional.