La 15a edició de la Cursa de Transports ha canviat el format. Aquest 2018, tots els competidors —una seixantena— han sortit del Centre Gomercial Glòries, on han tornat en acabar la cursa, per a la qual tenien un temps màxim d’una hora i mitja. La novetat principal ha estat la manera de decidir el guanyador. No era qui arribava abans, sinó qui sumava una puntuació major tenint en compte els punts de pas assolits (n’hi havia sis de distribuïts per la ciutat) i les modalitats utilitzades. Finalment, al capdamunt de la graella, s’han situat l’Emilio i el David. Tots dos han combinat transports no contaminants.

En la cursa, hi podien participar tot tipus de transports i l’objectiu era comparar el cost, l’impacte ambiental i el temps de viatge de cadascun dins de la ciutat. Les modalitats de transport que menys contaminen han rebut més puntuació. Així, en el barem, aquells que emetien zero emissions durant la cursa aconseguien dos punts, utilitzar només transport públic eren dos punts més i combinar diferents transports nets significava un punt per a cada mitjà. Promoció del Transport Públic (PTP) —organitzadora de la cursa— ha volgut premiar així els desplaçaments que generen menys emissions. Enguany la competició ha coincidit amb el 25è aniversari de la PTP.

En edicions anteriors, la bicicleta havia estat la més ràpida, juntament amb la resta de vehicles de dues rodes, fins i tot els monocicles i patins, que també hi havien participat. Les motos també havien quedat en primer lloc en alguna edició de la cursa.