La circulació viària a Barcelona durant el cap de setmana del 7 i 8 de març es veu afectada pels talls de trànsit en quatre vies principals de la ciutat. Per primera vegada, als carrers de Sants i de la Creu Coberta s’hi ha restringit el trànsit. Ha estat entre les 16.30 i les 21.30 h, en el tram entre la plaça d’Espanya i el carrer d’Arizala. L’eix se suma per primer cop a la iniciativa municipal Obrim carrers, que té per objectiu reduir la contaminació i proporcionar més espais als vianants. La iniciativa ha tingut molt bona rebuda per part dels veïns. De fet, tal com explica un dels vianants, “és un luxe gaudir de tot l’espai, perquè normalment estem limitats per les voreres”. Per tal que les properes edicions disposin de més activitats per als vianants, l’Associació de Comerciants de Creu Coberta està mantenint converses amb l’Ajuntament. El president de l’associació, Lluís Llanas, ha explicat a betevé que demanen al consistori un ajut per ampliar l’oferta d’activitats tal com, asseguren, han fet amb els altres carrers que participen en la iniciativa Obrim carrers.

A la via de Sants-Montjuïc s’hi han afegit la via Laietana (tram entre la plaça d’Urquinaona i la plaça d’Antonio López) i Gran de Gràcia (tram entre el carrer de Nil Fabra i la plaça de Nicolás Salmerón), que ja es van tallar el primer cap de setmana de febrer. Amb aquesta mesura, aquesta cap de setmana quedaran lliures al trànsit 209.780 m² d’asfalt per on deixaran de passar una mitjana de més de 100.000 vehicles.

Aragó, un tall de més de 5 km

La novetat més rellevant és el carrer d’Aragó, que diumenge es tallarà al trànsit de cap a cap, des de l’avinguda Meridiana fins al carrer de Tarragona. La restricció durarà 10 hores, de 7 a 17 h, i coincidirà amb el Dia Internacional de les Dones. Precisament, l’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample ha unit les dues iniciatives i ha convocat els veïns a “omplir Aragó de lila” aquest 8-M.

Espais de convivència, i de joc

Les vies tallades, més enllà de convertir-se en una zona de passeig, també seran àrees de joc i sensibilització. A través d’activitats, tots els vianants que s’hi apropin podran conscienciar-se sobre els efectes dels transport motoritzat o visualitzar els usos alternatius que tenen els espais públics.