Empreses com Volkswagen, Nissan o Citroën, entre d’altres, s’han reunit a EXPOelèctric. A banda d’atansar els cotxes elèctrics als consumidors potencials, el festival també vol sensibilitzar la població pel que fa a la contaminació i a l’estalvi energètic.

A EXPOelèctric es presenta el “vehicle de zero emissions”, que és que aquell que facilita el moure’s per la ciutat d’una forma econòmica alhora que ecològica, ja que elimina completament o redueix les emissions de monòxid de carboni, òxid nitrogen i PM10. A més a més, també millora la contaminació acústica, ja que és completament silenciós. Tots aquest factors, juntament amb la millora de la durada de les bateries, el converteixen en el candidat perfecte per conduir per ciutat.

Expotest és una altra de les peces clau d’aquest festival. Els principals participants permeten als assistents provar un dels seus vehicles per veure què se sent en conduir un cotxe que funciona amb electricitat. Hi ha cotxes, però també motos i bicis elèctriques. Els més petits també poden gaudir-ne gràcies a karts elèctrics i altres activitats.

Per a tots aquells que tinguin preguntes, els e-Col·loquis són una activitat informativa i gratuïta destinada a esclarir tots els dubtes relacionats amb el sector que puguin tenir tots els assistents, tant del vehicle elèctric i l’híbrid endollable en sí com de les infraestructures, les assegurances o el manteniment, entre d’altres.

L’organització també ha pensat en aquells que ja són usuaris del cotxe elèctric o híbrid, i per això s’ha creat l’e-Meeting. Es tracta d’un espai enfocat a compartir les seves experiències amb altres usuaris, així com amb la resta de la ciutadania. A més a més, també podran guanyar diferents premis mitjançant el concurs “Qui vesteix millor el seu VE amb globus EXPOelèctric?”, que consisteix a pujar fotografies dels seus cotxes decorats amb globus inflables a les xarxes socials.