No hi volia faltar ningú. Un any i mig després que s'anunciés el projecte del Corredor Mediterrani, el ministre de Foment, José Blanco, va presentar l'estudi tècnic que el convertirà en una realitat. Un informe que inclou compromisos i calendaris i que, segons el propi ministre, posarà fi a una mancança històrica. JOSÉ BLANCO, ministre de Foment L'objectiu del Corredor és clar. Connectar Algesires amb la frontera francesa amb línies ferroviàries d'alta velocitat. Prop de 1.300 quilòmetres de recorregut a través de les comunitats autònomes d'Andalusia, Múrcia, València i Catalunya. Un eix ferroviari d'amplada internacional per on passaran trens de mercaderies i de passatgers. L'alta velocitat permetrà que les distàncies s'escurcin enormement. Es podrà viatjar de Barcelona a València en només una hora i cinquanta minuts. Pel president de la Generalitat, Artur Mas, el corredor trencarà amb el model centralitzat que hi havia fins ara. ARTUR MAS, president de la Generalitat L'estudi presentat avui inclou calendaris concrets. El tram entre Barcelona i la frontera francesa es posarà en servei el 2012. Un any més tard, el corredor unirà Barcelona amb València, un cop acabades les obres de duplicació entre Vandellòs i Tarragona. I el 2014, la línea s'estendrà fins a Múrcia. El tram que enllaçarà Múrcia amb Almeria no estarà operatiu fins al 2020. El corredor de la costa andalusa entre Algesires i Almeria encara està pendent d'estudi i, per tant, no hi ha calendari. Segons les previsions, el Corredor Mediterrani el faran servir prop de 8 milions de passatgers anualment. A més, ha de permetre que el flux de mercaderies es multipliqui per dos. Tot plegat amb una inversió astronòmica de 51.000 milions d'euros.

Així mateix, des d’aquest dimarts i fins divendres  una delegació del Parlament Europeu visitarà diversos emplaçaments estratègics lligats a aquesta infraestructura, com l’aeroport o el port de Barcelona. Tot plegat, només dos mesos abans que la Unió Europea decideixi quins eixos ferroviaris considera prioritaris.